همشهری‌آنلاین: امروز (16جون، 26 خردادماه) پرده‌برداری از اثر جدید هنرمند معترض چینی، تمجید از انتخاب برد پیت برای بازی در فیلم "جنگ‌جهانی زد"، نقش‌آفرینی تام هنکس در فیلم "یک هولوگرام برای پادشاه"، استقبال از آغاز جشنواره فصلی موسیقی پاپ و اهداء 10 هزار جلد کتاب از سوی ماریو بارگاس یوسا به دانش‌آموزان از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

روزنامه

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، خبر رونمایی از اثر جدید آی وی‌وی( Ai Weiwei )، هنرمند شناخته شده و معترض چینی با عنوان "رسوایی شیرخشک" یکی از خبرهای اصلی یورونیوز بود.

جدیدترین اثر این هنرمند متشکل از هزار و 800 قوطی بزرگ شیرخشک کودک است که به شکل نقشه کشور چین کنار هم چیده‌شده‌اند و در واقع پاسخی است به رسوایی شیرخشک‌های رنگ شده ساخت چین که به مرگ 6 و بیماری 300 هزار نوزاد منجر شد. آی وی‌وی درباره کار جدید خود گفته: "بیشتر شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی دارای مشکلات بهداشتی، مانند این فرآورده، متعلق به دولت هستند. آنها تولید و مدیریت محصولات غذایی را در انحصار خود دارند و بیشترین سود را می‌برند. وقتی تولیدکننده‌های ملی تحت نظارت دولت، با مقررات و شرایط دولتی مشکلاتی در این مقیاس دارند، مقامات دولتی باید بیشترین احساس مسئولیت بکنند." 

"رسوایی شیرخشک" بر نگرانی جاری ناشی از مسافرت خیل عظیم چینی‌ها به هنگ‌کنگ ،جزیره کوچک و مستعمره سابق بریتانیا و چین افزوده است. سال گذشته بیش از 30 میلیون چینی (جمعیتی معادل 4 برابرجمعیت این شهر بندری) از چین به هنگ‌کنگ سفر کردند.

نیویورک‌پست با انتشار عکسی از فیلم "جنگ جهانی زد" که بردپیت نقش اصلی آن را برعهده دارد، در مطلبی با تیتر "زامبی از A تا Z" به تحلیل و بررسی این فیلم اکشن و علمی تخیلی پرداخته است. این رسانه با تمجید از بازی برد پیت در این فیلم، انتخاب او را یک انتخاب در راستای کارهای خیریه و انسان‌دوستانه برشمرده است.

حضور تام هنکس، بازیگر شناخته شده و مطرح هالیوود در فیلم سینمایی یک هولوگرام برای پادشاه، یکی از خبرهای د دلاین‌نیوز بود.

این فیلم براساس کتابی به همین نام قرار است با نویسندگی و کارگردانی تام تیکور جلوی دوربین برود. کتاب "یک هولوگرام برای پادشاه" اوایل سال جاری میلادی روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت و بلافاصله تبدیل به یکی از کارهای مطرح ادبی روز شد.

داستان این کتاب در کشور عربستان سعودی اتفاق می‌افتد و کاراکتر اصلی آن آلن کلای با بازی تام هنکس است. آلن کلای یک تاجر است که بسیار تلاش می‌کند بتواند کسب و کار خوبی را در عربستان سعودی به راه بیندازد. او پس از شکست‌های سخت اقتصادی در آمریکا، راهی این کشور عربی شده است. ولی این مرد میانسال در کشور عربستان سعودی با یک سری مشکلات روبه‌رو می‌شود. او که قصد فراهم کردن هزینه‌های بالای دانشگاهی دخترش را دارد، به‌زودی تصمیم به انجام یک کار بزرگ می‌گیرد.

تلگراف با انتشار یک عکس به استقبال جشنواره فصلی موسیقی پاپ رفته و از استقبال خوب مخاطبان این موسیقی خبر داده‌است. ضمن این‌که این روزنامه بریتانیایی اجراهای آغازین را درخور و قابل قبول برشمرده است.

واشنگتن‌پست یکی از تیترهای خود را به خبر اهداء 10 هزار جلد کتاب به دانش‌آموزان توسط بارگاس یوسا اختصاص داده و نوشته: کتابخانه‌ ماریو بارگاس یوسا واقع در منطقه آرکوییپا در پرو، 10 هزار جلد کتاب را از سوی این رمان‌نویس برنده‌ نوبل به دانش‌آموزان راهنمایی هشت استان در کشور پرو هدیه کرد تا عادت کتاب‌خوانی را میان این قشر از جامعه ترویج دهد. استان‌های کاستیلا، لایونین، کاندسویو، کایلوما و ایسلای از جمله مناطقی هستند که میزبان کتاب‌های اعطائی کتابخانه‌ یوسا شده‌اند. مرحله‌ دوم این برنامه‌ فرهنگی، برگزاری رقابت مقاله‌نویسی منطقه‌ای درباره زندگی و آثار نویسنده‌ "سور بُز" توسط دانش‌آموزان است. جایزه‌ این مسابقه روز 23 ماه سپتامبر 2013 به برنده اهداخواهد شد.

کد خبر 219139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز