همشهری آنلاین: شرکت اپل جدیدترین کامپیوتر رومیزی خود را با طراحی غیرمتعارف و سخت‌افزار و قابلیت‌های جدید معرفی کرده‌است.

 

 Mac Pro‌ جدید اپل به شکل یک استوانه آلمینیومی است و علاوه بر پردازنده‌ و کارت گرافیک نیرومند، دارای حافظه فوق سریع، خروجی مانیتور 4k و طراحی فن خنک کننده جدید است.

پهنای باند پورت PCI این کامپیوتر 40 گیگابایت برثانیه، و پردازنده آن 12 هسته‌ای Xeon‌ است. عرض دستورات پردازنده این کامپیوتر 256 بیت Floating Point است.

Mac Pro جدید دارای 4 کانال حافظه 1866 مگاهرتزی DDR3 است که پهنای باندی برابر 60 گیگابیت برثانیه را برای حافظه آن تولید می‌کند.

از قابلیت‌های کارت گرافیک مدل AMD FirePro این کامپیوتر می‌توان به دو هسته پردازشی با 6 گیگابایت حافظه و سه خروجی مانیتور با کیفیت 4K اشاره کرد.

برجسته‌ترین قابلیت این کامپیوتر حافظه حالت جامد PCI است. این حافظه 2.5 برابر سریع‌تر از حافظه‌های حالت جامد فعلی و 10 برابر سریع‌تر از هارددیسک‌های SATA پرسرعت است.

سیستم خنک کننده این کامپیوتر تنها با استفاده از یک فن پیشرفته و بسیار کم صدا کار می‌کند. از پورت‌های خروجی این کامپیوتر می‌توان به Thunderbolt2 با 20 گیگابایت برثانیه انتقال اطلاعات، USB3، HDMI 1.4 و بلوتوث 4 اشاره کرد.

قیمت این دستگاه که قرار است برخلاف سایر محصولات اپل که در چین تولید می‌شوند، در آمریکا ساخته شود هنوز اعلام نشده اما قرار است تا پایان سال 2013 به بازار عرضه شود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶