همشهری‌آنلاین: شمار شهدای فلسطینی از روز چهارشنبه به یازده نفر و شمار زخمی‌ها به حدود یکصد تن رسیده است.

 

به گزارش واحدمرکزی خبر، منابع پزشکی فلسطینی بامداد روز پنجشنبه از به شهادت رسیدن سه فلسطینی در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

اشرف القدره سخنگوی اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد نظامیان ارتش اسرائیل در حمله‌ای یک دستگاه موتور سیکلت را در شرق خان یونس هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

بدین ترتیب شمار شهدای فلسطینی از روز چهارشنبه به یازده نفر و شمار زخمی‌ها به حدود یکصد تن رسیده است.

احمد الجعبری از مسئولان برجسته گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز دیروز در حمله هوایی نظامیان اسرائیلی به خودروی حامل وی و محمد الهمص یکی از همراهانش کشته شد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد یک راکت پرتاب شده از نوار غزه، به یک کارخانه در عسقلان برخورد کرده است.

پس از این حمله وزیر امور خارجه و نخست وزیر کابینه رژیم اشغالگر قدس مجوز گسترده تر شدن حملات به نوار غزه را صادر کرده اند.
شبکه تلویزیونی المنار نیز گزارش داد رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی اسرائیلی اعلام کرد عملیات زمینی علیه نوار غزه اجرا خواهد شد و فقط مسئله زمان آن مشخص نشده است و این عملیات نیز از عملیات زمینی سال 2008میلادی بسیار گسترده تر خواهد بود .

در عملیات زمینی ، هوایی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2008میلادی به نوار غزه بیش از هزار و چهارصد فلسطینی شهید و بیش از پنج هزار فلسطینی زخمی شدند و هزاران خانه فلسطینی نیز منهدم شد .

رژیم صهیونیستی در عملیات سال2008 که سرب گداخته نام داشت از سلاح های ممنوع نیز مانند فسفر سفید علیه فلسطینیان استفاده کرد.

فرار صدها صهیونیست از جنوب به شمال اسرائیل

پایگاه اینترنتی البشیرهم اعلام کرد : صدها صهیونیست از بیم حملات موشکی فلسطینی ها در واکنش به عملیات نظامی اخیر ارتش اسرائیل در غزه در حال فرار از مناطق جنوبی به شمال اسرائیل هستند.

صدها اسرائیلی ساعاتی پس از ترور احمد الجعبری فرمانده گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس از بیم حملات موشکی فلسطینیان با ورود به ایستگاههای قطار بئر السبع در جنوب اسرائیل راهی شمال اسرائیل شدند.

این منبع تصریح کرد شهر ساحلی اشدود در جنوب اسرائیل شاهد خروج شمار زیادی از خودروهای حامل ساکنان این شهر هستند.

فروشگاه‌ها در بخش جنوبی اسرائیل نیز شاهد انبوهی از خریداران برای ذخیره مواد غذایی در صورت بحران امنیتی است.
مقامات اسرائیلی نیز تدابیری در زمینه نقل و انتقال دانشجویان ساکنان جنوب اسرائیل به مناطق شمالی اتخاذ کرده اند.

همچنین شهردار سدیروت از همه ساکنان آن خواست در پی حملات موشکی مبارزان فلسطینی، این شهرک را ترک کنند.

خروج سفیر اسرائیل درپی اعتراض شدید مصر

پایگاه خبری المحیط هم اعلام کرد سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره، در پی اعتراض شدید مصر به تجاوزات اخیر این رژیم علیه نوار غزه، قاهره را ترک کرد.

در پی واکنش رئیس جمهور مصر به تجاوزات اخیر تل آویو علیه نوار غزه، وزارت امور خارجه این کشور متن اعتراض شدید اللحن مصر را به یعقوی امیتای، سفیر تل آویو در قاهره، تحویل داد و در پی آن سفیر اسرائیل با یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مصر، فرودگاه بین المللی قاهره را به مقصد امان ترک کرد.

سفیر اسرائیل قرار بود پنجشنبه از مصر خارج شود اما با شدت گرفتن درگیری ها در مرز اسرائیل و نوار غزه، چهارشنبه شب قاهره را ترک کرد.

سفیر اسرائیل برای ترک قاهره با دوتن از همراهانش، یک ساعت پیش از حرکت هواپیما وارد سالن فرودگاه قاهره شد و در مدت زمانی که در فرودگاه به سر می برد، از هرگونه ابراز نظری خودداری کرد اما پیوسته با تلفن همراهش تماس های متعددی برقرار می کرد.

9 کشته و زخمی از شهرک نشینان رژیم صهیونیستی درحملات موشکی مقاومت

همچنین شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش گزارش داد رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از شماری از مسئولان در شهر بئر السبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کردند شهرکهای یهودی نشین واقع در جنوب اسرائیل هدف حملات بی سابقه موشکی قرار گرفته اند.
براساس این گزارش شمار شهرک نشینیانی که در شهرک کریات ملاخی و شهر اسدود درنوار غزه به بر اثر اصابت مورد هدف قرار گرفته اند به چهار کشته و 5 زخمی رسیده است .

پرتاب شدن 57 موشک و خمپاره به سوی شهرک‌های صهیونیستی

همچنین شبکه تلویزیونی القدس گزارش داد گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از شلیک 45 موشک گراد و 12 خمپاره یک صد و هفت به سوی شهرک های صهیونیستی خبر داد.

گردانهای القسام پایگاه نظامی کیسوویم را هدف قرار داد

گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از شلیک 5 خمپاره به پایگاه نظامی کیسوویم خبر داد.
شهرک های زیکیم و یادمردخای و پایگاه حتسور ونتیفوت از جمله دیگر مناطقی بودند که هدف موشکهای القسام قرار گرفتند.

تشییع پیکر احمد الجعبری در غزه

هزاران فلسطینی پیکر شهید احمد الجعبری فرمانده گردانهای قسام شاخه نظامی حماس را برای خاکسپاری تشییع کردند.
مراسم تشییع پیکر جعبری که دیروز - چهارشنبه - در حمله هوایی نظامیان ارتش اسرائیل به خودروی حامل وی به شهادت رسید از بیمارستان الشفاء در شهر غزه آغاز شد و در مسیر تشییع برای وداع خانواده اش به محل سکونتش منتقل شد.
نیروهای مسلح گردانهای قسام با شلیک تیرهای هوایی خشم و نفرت خود را از جنایات اسرائیل ابراز و متعهد شدند پاسخ کوبنده ای خواهند داد.

2 فلسطینی دیگر در حمله به غزه شهید شدند

شبکه تلویزیونی سوریه گزارش داد، دو فلسطینی در حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

بیش از یک میلیون صهیونیست دیشب را در پناهگاه‌ها به سر کردند

صهیونیستها در سطح گسترده در حال فرار از جنوب فلسطین اشغالی هستند و ایستگاههای قطارها به شدت شلوغ و مملو از شهرک نشینانی است که در حال فرار به سوی شمال فلسطین اشغالی هستند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یک میلیون صهیونیست چهارشنبه شب را در پناهگاه به سر بردند.

یک دستگاه کامیون نیز در بندر اسدود بر اثر اصابت موشک گراد که از نوار غزه شلیک شده واژگون شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹