همشهری آنلاین: مریخ‌نورد Curiosity برای اولین بار صدای انسان را از سیاره‌ای دیگر به زمین مخابره کرد و تصاویر مناظر خیره‌کننده‌ای از مریخ را به زمین ارسال کرد.

 

 

این مریخ‌نورد یک تنی پیام تبریکی از جانب چارلز بولدن، رئیس سازمان ناسا را از مریخ به زمین مخابره کرد. درحالی‌که موفقیت در ارسال صدا از مریخ به زمین خود دستاورد بزرگی به شمار می رود،‌ مقامات ناسا امیدوارند این موفقیت مقدمه‌ای برای حضور انسانها در سیاره سرخ باشد.

تیم عملیات مریخ‌نورد کنجکاوی یا Curiosity همچنین تصویری خیره‌کننده و 360 درجه از منطقه فرود این مریخ‌نورد در حفره گیل  منتشر کرد که در آن می‌توان جزئیاتی دقیق را از منطقه فرودی که دانشمندان قصد دارند با کمک Curiosity آن را به دقت بررسی کنند، مشاهده کرد.

مریخ‌نورد Curiosity در تاریخ پنجم آگوست توانست طی ماموریتی هیجان‌انگیز بر روی مریخ بنشیند تا پس از انجام تنظیمات مورد نیاز، ماموریت خود را آغاز کرده و برای دو سال آینده به جستجوی نشانه‌های حیات میکروبی بر روی مریخ بپردازد.

ثبت تصویر پانورامای 360 درجه که ترکیبی از 140 عکس متفاوت است، از هشتم تا 18 آگوست به طول انجامیده و می‌توان در آن تپه‌های لایه‌لایه مریخی و دیگر جزئیات ساختاری مریخ را مشاهده کرد. به گفته مسئولان پروژه،‌تصویر ارسالی Curiosity بیشتر به فضای فیلم‌های وسترن جان فورد شباهت دارد. در این تصویر مرتفع ترین بخش کوهستان شارپ نیز مشخص است، درحالی که این کوه 20 کیلومتر با مریخ‌نورد فاصله دارد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷