همشهری‌آنلاین: بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان و سجاد انوشیروانی نایب قهرمان جهان در المپیک 2012 بر روی صحنه رفتند و طلا و نقره درو کردند

 

 

پیش از این مردم در کوچه و خیابان‌های اطراف منزل بهداد سلیمی در شهرستان قائمشهر، با پهن کردن سجاده و مهر برای موفقیت بهداد سلیمی دعا می‌کردند.

بهداد سلیمی رکورددار جهان در حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین در حرکت یک ضرب با بالا بردن وزنه 208 کیلوگرم به کار خود پایان داد و به دلیل وزن بیشتر در جایگاه دوم قرار گرفت.

پس از سلیمی؛ انوشیروانی دیگر وزنه‌بردار ایران و نایب قهرمان جهان وزنه 204 کیلوگرمی را زد. قهرمان رقابت‌های جهانی پاریس در سال 2011 که بخت نخست طلای المپیک بود، مطابق انتظار کارش را با وزنه‌های بالا و دیرتر از سایرین شروع کرد و به راحتی قهرمانی المپیک شد.

سلیمی در یک‌ضرب 208 کیلوگرم را زد. در حرکت دو ضرب سلیمی کارش را با وزنه 247 کیلوگرم آغاز کرد و با همین وزنه طلایش را قطعی کرد.

همچنین در این دسته سجاد انوشیروانی که از ابتدا عنوان کرده بود که برای نشان نقره المپیکی روی تخته خواهد رفت، با مجموع 449 به هدفش رسید.

سلیمی هم در همان حرکت اول به رکورد 455 کیلوگرم رسید و طلا گرفت. بهداد سلیمی نتوانست رکورد دو ضرب حسین رضا زاده را جابجا کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا از لندن، قهرمان جهان پس از قطعی شدن طلایش برای شکستن رکورد دوضرب رضازاده اقدام کرد، اما نتوانست وزنه 264 کیلوگرمی را بالای سر ببرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز