همشهری آنلاین: مجله نشنال جغرافی این هفته با ارائه تصاویری زیبا از شیرخوارگاه ستاره‌ای در کیهان، عمیق‌ترین تصویر از یک کهکشان با اشعه ایکس، باران بنفش از ستاره‌های دنباله دار و رقص نور از فعالیت‌های خورشیدی به معرفی بهترین تصاویر نجومی پرداخته است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سحابی تریفید دربرگیرنده سه نوع سحابی است، ابرهای بزرگی از گازهای بین ستاره‌ای و غبار. سحابی انعکاسی که در سمت چپ تصویر اول مشخص است نور آبی را از ستاره‌های اطراف پراکنده می‌کند. در سمت راست همین تصویر ستاره‌های تازه متولد شده‌ای در مرکز گرمای تریفید و گازهای اطراف مشاهده می‌شود که محتوای بالای هیدروژنی آن علتی برای رنگ قرمز محسوب می‌شود.

رقص نور

ربان‌های باریک از پلاسما و خطوط مغناطیسی که از خورشید به چشم می‌خورد توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا در روز 23 و 24 ژوئیه گرفته شده است.

باران بنفش

تصویر دنباله‌های ستاره‌ای که در نتیجه تابش طولانی و چرخش زمین ایجاد شده در آسمان شب بر فراز پارک باستان شناختی Szazhalombatta در مجارستان مشاهده شده است.

تصویر اشعه ایکس

کهکشان مارپیچی M83 شبیه یک چرخ دنده بزرگ یکی از ژرفترین تصاویر اشعه ایکس از یک کهکشان غیر از راه شیری است.

حرکت سریع ستاره‌ای

سیستم ستاره‌ای V664 Cas که موجب شکل گیری این سجابی شده به قدری سریع حرکت می‌کند که یک شکل قوسی شکل را ایجاد کرده است، همین کمان آبی رنگی که گوشه بالای راست تصویر مشاهده می‌شود. نوار قرمز رنگ پشت آن نیز باقیمانده‌های گازهای این سیستم ستاره‌ای است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۹