مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان غرب استرالیا دیروز طی 20دقیقه شاهد یک مسیر سوزان در آسمان بودند که پس از آن شیی که مشکوک به شهاب سنگ بود، داخل دریا افتاد

مسیر سوزان 20 دقیقه در آسمان مشاهده شد و ساکنان محلی تصور می کردند که یک شهاب سنگ این رد را در آسمان

به گزارش مهر، افرادی که در آن لحظه در ساحل دریا در شهر پرث استرالیا حضور داشتند با تعجب این خط عجیب سوزان را در آسمان مشاهده کردند، خط سوزانی که 20 دقیقه تمام در آسمان بود.

این درحالی است که مسیر به جا مانده از اکثر شهاب سنگ‌ها تنها مدت کوتاهی مشاهده می‌شود و مشاهده فرود یک شی به دریا نیز بسیار نادر است.

گاوین تروت یکی از ساکنان محلی تصویر این نوار سوزان را گرفته، اظهار داشت که این نوار سوزان عجیب در آسمان شب گذشته پیش از غروب آفتاب مشاهده شد.

شهاب سنگ‌ها تکه‌هایی از سنگ هستند که روی سطح زمین فرود می آیند. هنگامی که یک سنگ آسمانی از جو زمین می‌گذرد یک لایه بسیار نازک بر روی سطح بیرونی آن گداخته (ذوب) می‌شود.

پیپ مویر خبرنگار شهر پرث استرالیا اندکی پس از ساعت 6 بعدازظهر عکسی از ساحل کوتسلو منتشر کرده است که مردم با حیرت تمام این پدیده رنگی را تماشا می‌کنند.

دنیل جانگ از افرادی که در این ساحل حضور داشته است، گفت: این رد آتشین که 20 دقیقه به طول انجامید شبیه بخار آب اما قرمز، نارنجی ، زرد و زیبا بود.

چنین رد سوزان و واضحی در آسمان مسئله غریبی است

شهاب سنگ‌ها قطعات تشکیل شده از سنگ و گاهی فلز هستند که از فضا در زمین سقوط می‌کنند. اکثر این قطعات در نتیجه برخورد دو خرده سیاره ایجاد می‌شود. این شهاب سنگ‌ها در نتیجه نیروهای گرانشی زمین با سرعت 11.2 کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کنند.

اندازه شهاب سنگ‌ها از یک میلیمتر تا اندازه‌های بسیار بزرگ متغیر است. گفته می‌شود که یک شهاب سنگ به عرض 9 کیلومتر 65 میلیون سال پیش نسل دایناسورها را منقرض کرده است.

صدها شهاب سنگ سالانه در زمین سقوط می‌کنند اما تعداد معدودی از آنها کشف می‌شوند.

کد خبر 176114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز