همشهری آنلاین: کارگردانی مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2012 تنها نکته منحصر به فردی نبود که آنرا از سایر مراسمی که تا کنون در جهان برگزار شده‌اند مجزا می‌ساخت،‌ حضور افراد سرشناس و شناخته شده‌ در این مراسم هم دیگر نکته متمایزگر آن بود

دنی بویل،‌ کارگردان بریتانیایی فیلم میلیونر زاغه‌نشین که چندین جایزه اسکار سال 2009 را به خود اختصاص داده،‌ تنها فرد مشهوری نبود که در برگزاری مراسم بازگشایی رقابت‌های المپیک تابستانی لندن،‌ دست داشت. بسیاری از چهره‌های مشهور بریتانیایی در برگزاری این مراسم با بویل همکاری کرده‌اند که از آن جمله می‌تواند به تیم برنرز-لی خالق WWW و جی‌کی‌رولینگ اشاره کرد.

حضور ملکه الیزابت،‌ ملکه بریتانیا نیز در این مراسم از آن رو جالب توجه بود که وی در سن 86 سالگی به شکلی متفاوت و ظاهرا (بدلکاری با لباس ملکه پریدن از هلیکوپتر را به عهده گرفته بود) با استفاده از یک چتر نجات در ورزشگاه المپیک لندن فرود آمد درحالی که شخصیت مشهور "جیمز‌ باند" نیز وی را همراهی می‌کرد.

از مهمانان ویژه حاضر در این مراسم می‌توان به میشل اوباما،‌ همسر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا،‌ میت رومنی،‌کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا،‌ خانواده سلطنتی بریتانیا،‌ دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و ویلیام هاگ وزیر امور خارجه این کشور،‌ بوریس جانسون شهردار لندن،‌ الکس سالموند اولین وزیر اسکاتلندی، اد میلیبند رئیس حزب کارگر بریتانیا، ژاک روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد اشاره کرد.

ژاک روگ در سخنرانی که در این مراسم انجام داد به حضور ورزشکاران زن در تمامی تیم‌های ورزشی اشاره کرد و این موضوع را قدمی بزرگ در راستای برابری جنسیت در ورزش اعلام کرد.

از افراد مشهوری که در برگزاری مراسم مشارکت داشته‌اند نیز می‌توان به کنت برانا،‌ کارگردان ایرلندی که به خاطر ساخت نسخه سینمایی چندین نمایشنامه ویلیام شکسپیر به شهرت رسیده‌است،‌ اشاره کرد. وی در این مراسم بخش‌هایی از دیالوگ‌های نمایشنامه "توفان" را اجرا کرد.

بردلی ویگینز،‌ دوچرخه‌سوار مشهور بریتانیایی ناقوس بازی‌های المپیک را به صدا درآورد.

دنیل کرگ،‌ هنرپیشه شخصیت جیمز باند در جدیدترین قسمت‌های ساخته شده از این فیلم نیز در نقش جیمز باند شخص ملکه الیزابت را در فیلمی کوتاه همراهی کرد که در نهایت،‌ بدلکارانی با لباس وی و ملکه از هلی‌کوپتری برفراز ورزشگاه المپیک لندن پایین پریدند تا تماشاچیان،‌ حتی بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد به این اشتباه بیفتند که ملکه 86 ساله بریتانیا با چتر نجات وارد ورزشگاه شده‌است.

جی‌کی‌رولینگ،‌نویسنده موفق مجموعه داستان‌های هری‌پاتر و یکی از ثروتمند‌ترین زنان بریتانیا و جهان نیز در این مراسم حضور داشته و خواندن بخشهایی از داستان‌های مشهور کودکانه،‌از جمله "پیتر پن" را به عهده داشت. روآن اتکینسون کمدین بریتانیایی که با نام َخصیت مستر بین شناخته شده است نیز در مراسم افتتاحیه المپیک در کنار ارکستر سمفونی لندن به نواختن موسیقی پرداخت.

از جمله ویژه‌ترین افراد حاضر در این مراسم،‌ تیم برنرز-لی خالق وب بود که با حضورش، پیام "این (اینترنت) برای همه است" در سرتاسر ورزشگاه به صورت درخشان دیده شد.

دیوید بکهام باری دیگر مسئولیت حمل مشعل المپیک را به عهده داشت‌، اما این‌ بار بر روی رودخانه تیمز و بر روی قایقی تند رو تا در نهایت آتش را به ورزشگاه المپیک برساند.

محمد‌علی کلی و سباستین کو،‌ ورزشکار سابق و سیاستمدار بریتانیایی نیز در بخش حمل پرچم المپیک در این مراسم شرکت داشتند. پل مک‌کارتنی،‌ آهنگساز و خواننده سابق گروه بیتلز نیز فردی بود که موسیقی پایانی این مراسم مفصل را به عهده داشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴