همشهری آنلاین: گوشی‌ها و الکترونیک‌های تقلبی چینی را فراموش کنید،‌ چینی‌ها در زمینه کپی‌کردن معماری قدم به عرصه گذاشته‌اند تا اندازه‌ای که میلیاردری چینی در حومه پکن هتلی بنا کرده که معماری،‌تزئینات،‌نقاشی‌ها و چلچراغهای آن تماما از روی قصری در پاریس کپی‌برداری شده است.

 

 

ساختمان اصلی که در فرانسه قرار دارد،‌ "Chateau Maiison- Laffitte" نام داشته و در سال 1651 توسط معماری به نام "فرانسیس منسارت" بنا شده است. این بنا که مثالی عالی از معماری باروک فرانسه است در کنار رودخانه سن در شنال غربی حومه پاریس بنا شده است.

"ژنگ یوچن" مولتی میلیاردر چینی به اندازه‌ای مجذوب این بنای تاریخی در فرانسه شده بود که تصمیم گرفت کپی آن را با استفاده از نقشه‌های اصلی ساختمان و 10 هزار عکس که از ساختمان به ثبت رسیده بود در چین بازسازی کند. با این همه وی به کپی نهایی این ساختمان در چین بخشهایی را نیز افزود.

این عمارت کپی شده در چین "Zhang Laffitte" نام گرفته و با هزینه‌ای برابر 50 میلیون دلار ساخته شده و به هتلی مجلل و سالن کنفرانسی وسیع تبدیل شده است. "یوچن" هدف خود از کپی کردن این اثر عهد باروک را اشتیاق چین برای همسان‌سازی خود با سطح جهانی عنوان کرد.

تمامی جزئیات این عمارت چینی از جمله آینه‌کاریها و نقاشی‌های درون آن با نسخه اصلی یکسان است و حتی خدمه عمارت نیز یونیفورمهای سنتی فرانسوی به تن دارند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰