مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای سرنشین دار چین حامل سه فضا نورد مقارن ساعت 18.37 دقیقه عصر شنبه به وقت محلی به سوی فضا پرتاب شد.

فضاپیمای سرنشین دار چین پرتاب شد

به گزارش ایرنا، اکثر شبکه های مهم تلویزیونی چین ازجمله تلویزیون مرکزی این کشور از حدود دو ساعت قبل با قطع برنامه‌های عادی خود، در حال پخش مستقیم و زنده این رویداد مهم هستند.

جینگ های پنگ و لیو وانگ دو فضانورد مرد و خانم لیو یانگ فضانورد زن پس از مراسم ویژه درون کپسولی که قرار است تا دقایقی دیگر به آزمایشگاه فضایی چین متصل شود قرار گرفتند.

فضاپیمای سرنشین دار  شن جو - 9 قرار است در ماموریت جدید خود به آزمایشگاه فضایی  تیان گونگ - 1 ملحق شود که مهرماه سال قبل در مدار زمین قرار گرفته بود.

موفقیت در این ماموریت چین را یک گام بزرگ به ساخت نخستین ایستگاه فضایی تا سال 2020 میلادی نزدیک می کند.

عملیات پرتاب فضاپیما با یک فروند راکت حامل به نام  لانگ مارچ اف 2 ساخت چین و از مرکز ماهواره ای  جیو چوان  در استان گانسو در شمال غرب این کشور انجام شد.

قرار است فضانوردان چین به مدت 10 روز در فضا بمانند و به عملیات علمی و تحقیقاتی خود در آزمایشگاه فضایی بپردازند.

همزمان با عملیات فضایی امروز، ائو یانگ زی یوان، دانشمند ارشد پروژه کاوشگر کره ماه چین نیز اعلام کرد که کشورش در سال 2013 میلادی کاوشگر موسوم به چانگ ار سوم را در سطح ماه پیاده خواهد کرد.

به گفته این دانشمند چینی ، روی تلسکوپ های این کاوشگر دوربین های ماوراء بنفش قوی و سیستم های اندازه گیری نصب شده که برای نخستین بار در اکتشاف علمی و ماه نوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 174220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز