همشهری آنلاین: شعله‌های آتش مشعل المپیک وارد خاک بریتانیا شد تا خود را برای سفری 70 روزه در سرتاسر این کشور آماده کند.

این آتش که از طریق یکی از هواپیماهای خطوط هوایی "بریتیش ایر ویز" از آتن وارد بریتانیا شده،‌درون چهار فانوس که بر روی صندلی ویژه هواپیما بسته شده بودند،‌ سفر هوایی چهار ساعته‌ای را از آتن یونان به بریتانیا تجربه کرد.

این آتش توسط پرنسس "آن"،‌ رئیس مسابقات المپیک  بریتانیا"سب کو"،‌ شهردار لندن "بوریس جانسون" و کاپیتان سابق تیم ملی بریتانیا"دیوید بکهام" از هواپیما خارج شد.

سپس مشعل طلایی المپیک با کمک این آتش برافروخته شده و به دستان بکهام سپرده شد. بکهام نیز با بالا رفتن از یک سکو،‌مخزنی بزرگ را مشتعل ساخت. شعله‌های این آتش طی 10 هفته آینده و پس از گردانده شدن در تمامی شهرهای بریتانیا و ملاقات با هزاران نفر از مشتاقان بازی‌های المپیک به استادیوم المپیک جدید خواهد رسید.

طی این سفر هشت هزار نفر مشعل المپیک را در مسافتی بیش از هشت هزار مایل حمل خواهند کرد که دیوید بکهام یکی از این هزاران نفر خواهد بود. در نهایت مشعل به شرق لندن برده خواهد شد تا بازی های المپیک تابستانی لندن در تاریخ 27 جولای 2012 آغاز شوند.

"بن اینزلای" برنده سه مدال طلای المپیک اولین حامل مشعل خواهد بود که پس از دویدن مسافتی برابر 300 متر، مشعل را به "آناستازیا سوالو" موج سوار 18 ساله بریتانیایی خواهد سپرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز