همشهری آنلاین- ندا شریف: آیا تاکنون دلتان خواسته که روی یک رنگین‌کمان قدم بگذارید؟ رنگین‌کمان شیشه‌ای اولافور الیاسون، هنرمند ایسلندی، در پشت بام موزه عروس دانمارک این امکان را برای شما فراهم کرده است. این رنگین‌کمان 360 درجه با چشم‌اندازی زیبا از جمله گردشگاه‌های دانمارک است.

 

پشت‌بام رنگی روی موزه در واقع گردشگاه شیشه‌ای مدور است که با هر چند قدم رنگ‌ها تغییر کرده ضمن بهره بردن از این فضا، چشم‌انداز زیبای شهر نیز از ارتفاع قابل رویت است.

منظره این طرح که می‌توان از آن در زیباسازی استفاده کرد، در شب و از بیرون بسیار زیبا و شبیه به حلقه‌ای رنگیست. در واقع در هر قسمت از این فضای کاملا رنگی که بایستید نمایی 360 درجه از شهر خواهید داشت.

انتخاب با شماست که کدامیک از 7 رنگ قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش را برای دیدن شهر بپسندید؟ و بخواهید آن را چه رنگی ببینید؟

در ساخت این سالن، علاوه بر معماری، بر ماوراء آن یعنی منظره شهر نیز تاکید شده است.

موزه 150 متر ارتفاع دارد و رنگین‌کمان با طول و عرض 3 متر و قطر 52 متر بر روی ستون‌های بلند و باریک 3.5 متری بر روی پشت‌بام آن نصب شده است.

به گفته سازنده این طرح، "من فضایی را بوجود آورده‌ام که مرز میان محیط داخل و بیرون را از بین می‌برد و این برایم مهم است که مردم را تشویق به فکر در مورد حسی که در وراء محدودیت‌هاست، می‌کنم."

 

http://www.boredpanda.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹