مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: نخستین پیاده رو فرهنگی- مذهبی شرق پایتخت با تأکید بر تاریخ شکل‌گیری انقلاب اسلامی و همچنین با توجه به ایجاد فضاهای فرهنگی- مذهبی و اجتماعی در شرق تهران احداث می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: در تلاش هستیم تا براساس زمان‌بندی تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی این طرح را آغاز کنیم و ان‌شاءالله امیدواریم تا پیش از محرم سال آینده نیز آن‌را به پایان ببریم.محمدحسین کلخورانی با اشاره به حجم گسترده فعالیت برای احداث این پیاده‌رو فرهنگی- مذهبی گفت: در این طرح 5معاونت و 4‌منطقه شهرداری به‌طور جدی فعال هستند و تمامی ابعاد طرح از جمله ساماندهی ترافیکی، احداث پیاده‌رو فرهنگی، حفظ بافت قدیمی منطقه و توجه به ساماندهی و آرام‌سازی منطقه مورد توجه قرار گرفته است. وی با اشاره به اهمیت تاریخی این منطقه گفت: میدان‌های امام حسین و شهدا تأثیر انکا‌رناپذیری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته‌اند و خیابان پیروزی نیز نماد پیروزی انقلاب اسلامی است. از این‌رو موضوع آرام‌سازی و بهسازی این مسیر و تبدیل این محدوده به محوری فرهنگی، مذهبی و اجتماعی اقدامی مهم و بسیار حساس است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اعلام اینکه معاون حمل‌ونقل و ترافیک تمهیدات خوبی برای این محدوده پیش‌بینی کرده است اظهار داشت: این طرح با پیاده‌رو کردن میدان امام حسین تا میدان شهدا و ساماندهی مسیرهای ترددی در این محدوده برنامه‌ای گسترده در دست دارد که در نهایت منجر به آرام‌سازی ترافیک این محدوده خواهد شد. کلخورانی در ادامه به دو لایه پیش‌بینی شده در این محور اشاره کرد و گفت: از نظر منظر شهری دو لایه مورد نظر قرار گرفته است. اول حفظ ابنیه قدیمی با بهسازی ظاهر آن و دوم احداث کف‌سازی‌ ویژه و منحصر به فرد در این محدوده که به‌نظر می‌رسد هردو بخش منظر عمومی این محدوده را تغییر دهد.

کد خبر 157307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز