همشهری‌آنلاین: دانشمندان ناسا با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط کاوشگر مدارگرد LRO نقشه‌ای از ماه را تهیه کردند که جزئیات بی‌سابقه‌ای از تنها قمر زمین را نشان می‌دهد.

تیم علمی که با سیستم تصویربرداری نصب شده بر روی کاوشگر ماه گرد LRO تحقیق می‌کنند موفق شدند نقشه‌ای را با وضوح تصویر بی‌سابقه به دست آورند.

این نقشه جدید توپوگرافی، شکل سطح و ویژگی‌های سراسر قمر را در مقیاس پیکسل نزدیک به 100 متر نشان می‌دهد. در این مقیاس اندازه‌گیری، هر پیکسل در حدود ابعاد دو زمین فوتبال است.

این دانشمندان با کمک دوربین واید انگل (LRO) و لیزر ارتفاع سنج مدارگرد ماه (LOLA) می توانند با دقت بالایی شکل سراسر ماه را نشان دهند.

«مارک رابینسون» رئیس تحقیقاتی دوربین LRO از دانشگاه ایالتی آریزونا در این خصوص توضیح داد: این چشم انداز توپوگرافیک جدید مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به ماه را به ما نشان می‌دهد که دانشمندان از زمان ماموریت‌های آپولو آرزوی آن را داشته‌اند.

به گزارش مهر، براساس گزارش مدیا ایناف، این نقشه جغرافیایی که GLD100 نام دارد و 98.2 درصد از سراسر سطح ماه را پوشش می‌دهد برپایه تصاویری ساخته شده است که در هفت باند رنگ تهیه شده‌اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز