مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از پرتاب ماهواره طلوع و فجر در سال آینده خبر داد و گفت: با امکان مانور مداری که این ماهواره‌ها دارند، دستاورد بسیار ارزشمندی نصیب کشورمان می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ وحیدی در یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران افزود: قراردادن ماهواره در مدار ژئو (36 هزار کیلومتر)، از جمله برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای بشر در حوزه هوا و فضا گفت: اکنون به همت جوانان و متخصصان کشورمان در حوزه موشکی جزء 10 کشور جهان هستیم و در حوزه ماهواره برها نیز در جمع 8 کشور برتر جهان قرار داریم.

وحیدی با اشاره به ساخت هواپیمای مسافربر ایران 140 گفت: در آینده نزدیک، هواپیمای گشت دریایی را نیز به پرواز درخواهیم آورد.

وی افزود: در ساخت موتورهای هوایی، اگر به نتیجه مطلوب برسیم، ساخت هواپیماهای داخلی به صورت صد درصد در کشورمان انجام خواهد شد.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون تولید کننده هواپیماهای جنگی است و طرح‌های متعدد دیگری را برای ساخت اینگونه هواپیماها در دستور کار دارد که نشانگر بالندگی و اعتماد به نفس و توانمندی دانشمندان کشورمان است.

وحیدی گفت: اکنون، حدود 110 هزار هواپیما که 36 هزار فروند آن نظامی و 19 هزار فروند تجاری است در جهان وجود دارد.

وزیر دفاع افزود: 2 تا 3 هزار ماهواره نیز در حوزه های مخابرات، هواشناسی، سنجش از راه دور، نظامی و جاسوسی نیز در فضا وجود دارد که بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، ایران رقیب کشورهای برتر در این حوزه‌ها خواهد شد.

کد خبر 161213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز