همشهری آنلاین – شهره فرجی: بسیاری از غذاها را می‌توان به راحتی با مایکروویو تهیه کرد که در این جا به چند نمونه از آن‌ها پرداخته‌ایم.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از مایکروویو فقط برای گرم کردن غذا و نهایتا برای تهیه پاپ کورن استفاده می‌کنید بهتر است بدانید از این وسیله می‌توان برای صرفه‌جویی در زمان تهیه بسیاری غذاها استفاده‌های متعددی کرد.

شماره 1:قطعات کره را درون ظرف مخصوص مایکروویو قرار داده و درب آن را بگذارید و درون مایکروویو روی حداکثر درجه (HIGH ) به مدت 20 ثانیه حرارت دهید.

شماره 2: قطعات کره را درون ظرف مخصوص مایکروویو قرار داده و به مدت 30 ثانیه با درجه متوسط قرار داده و در این میان آن را چک کنید.

شماره 3 : قطعات شکلات را درون ظرف مخصوص مایکروویو قرار داده و به مدت 30 ثانیه با درجه حداکثر حرارت دهید. در این میان،‌ هر چند وقت یک بار درب دستگاه را باز کرده و آن را هم بزنید.

 شماره 4: قطعات بستنی را درون ظرف مخصوص مایکروویو قرار داده و به مدت 10 ثانیه با درجه حداکثر حرارت دهید. در این میان آن را چک کنید تا به حدی که می‌‌خواهید نرم شود برسد.

شماره 5: قطعات پنیر خامه‌ای را درون ظرف مخصوص مایکروویو قرار داده و به مدت 20-15 ثانیه با درجه حداکثر حرارت دهید.

شماره 6: نصف پیمانه قطعات ریز شده نارگیل را درون ظرف مخصوص مایکروویو بریزید و ابتدا روی حرارت حداکثر، به مدت 1 دقیقه ‌آن‌ها را حرارت داده سپس یک بار آن‌ها را خوب هم بزنید و 3- 2 دقیقه دیگر نیز آن‌ها را حرارت داده تا ترد و طلایی رنگ شوند.

شماره 7: درون ظرف مخصوص مایکروویو، حدود نیم کیلو هویج ریز شده را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و درون دستگاه به مدت 6- 4 دقیقه روی درجه حداکثر حرارت دهید سپس درب آن را فورا بردارید.

شماره 8: حدود نیم کیلو سیب قطعه شده را با یک چهارم پیمانه آب، 2 قاشق چای‌خوری شکر و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را درون ظرف مخصوص مایکروویو مخلوط کرده و درون دستگاه به مدت 10- 8 دقیقه با درجه حداکثر، حرارت دهید. سپس با چنگال مخلوط را به صورت پوره درآورید.

شماره 9: سیب‌زمینی‌ را با پوست خوب بشویید و روی آن را مقداری روغن زیتون بمالید درون ظرف مخصوص مایکروویو به صورت درب باز درون دستگاه روی درجه حداکثر به مدت 12 تا 14 دقیقه یا تا زمانی که یک چنگال درون آن فرو کنیم و نرم بیرون آید حرارت دهید.

شماره 10: درون ظرف مخصوص مایکروویو یا کاسه‌ای متوسط، یک پیمانه برنج را با دو پیمانه آب و نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کرده و به صورت درب باز، درون دستگاه روی درجه حداکثر، به مدت 18 - 15 دقیقه یا تا زمانی که آب آن کاملا جذب شود، قرار دهید.

www.realsimple.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۱