همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: خواننده عزیز در صورت داشتن هر گونه حساسیت به "پر" از خواندن این گزارش جدا خوداری فرمایید.

 

چهارم آوریل روز بین المللی "دعوای بالشی جهانی" نام گذاری شده است و این جشنواره در بیشتر کشورهای دنیا مانند؛ امریکا، انگلستان، هلند، استرالیا، مالزی، مجارستان، بلغارستان، برزیل و ... برگزار می‌شود.

جشنواره دعوای جهانی بالشی از محبوبیت بالا و بسیار پر طرفدار است. امسال چهارم آوریل 2011  هم هزاران نفر از مردم کشورهای مختلف با بالش‌های " پر" خود به خیابانها ریخته و شروع به دعوای جانانه و کوبیدن بالش‌ها بر سر یکدیگر کردند.

توجه بفرمایید که بالش‌‌ها همه از "پر" هستند، آنهم از "پر قو" نه قلوه سنگ و آهن پاره، ضمنا افرادی که به پر حساسیت دارند، نباید در این روز از خانه بیرون بروند، چرا که با شرکت در این جشنواره شما یک روز پر، پری خواهید داشت.

مراسم بالشی چهارم آوریل بسیار شاد و مفرح است، افراد علاقمند از شب قبل، مکان مبارزه خود را انتخاب و با دوستان و آشنایان خود قرار می‌گذارند.

شهرداری‌ها هم، امکانات و مکانهای خاصی را برای این جشنواره در نظر می‌گیرند، مکانهایی که از هر نظر مناسب و آماده پذیرایی از این نزاع کنندگان "پر بالشی" باشند.

بعد از جمع شدن افراد در این مکانهای تعیین شده دعوا و مبارزه بالشی همراه با موسیقی شروع می‌شود.

افراد با هیجان و فریاد‌های شادی شروع به کتک زدن همدیگر با بلش‌های پر می کنند! جالب اینکه صحنه‌‌های بسیار زیبایی از پاره شدن بالش‌ها و پخش پر‌های آنها در فضا بوجود می‌آید. صحنه‌هایی که می توانند، سوژه‌ و شکار عکاسان تیز بین ‌شوند.

برای شرکت در این جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد و معمولا کودکان و بزرگسالان در این مراسم باهم شرکت می کنند.

هرچند وسیله‌ای که برای مبارزه استفاده می‌شود، خطرناک نبوده و هیچ صدمه و آسیبی وارد نمی‌کند، با این وجود در اطراف محل برگزاری این جشنواره گروه‌های امداد پزشکی و اوژانس  آماده کمک به مصدومین احتمالی و مراقبت از آنها دایر است.

هرساله به تعداد کشورهای که این مراسم یعنی "دعوای بالشی" را برگزار می‌کنند، افزوده می‌شود.

البته ناگفته نماند که در این روز پلیس‌ها هم بسیار پر کار، هوشیار و مراقب هستند. چرا که دوست ندارند افراد بی‌جنبه شادی و نشاط افراد را خراب نکنند.

بازار مسابقه عکاسی هم از سوی رسانه‌ها بسیار داغ است. آنها به بهترین عکس گرفته شده در این روز یعنی "دعوای بین‌المللی بالشی"جایزه نفیسی اهدا می‌کنند. عکاسان خلاق و تیزبین رسانه‌ها و عکاسان آماتور در این روز بسیار پر کار و پری هستند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۴