همشهری آنلاین: طراحان با استفاده از توربین‌های رایج سه پره، ستون‌های بادی به شکل درخت طراحی کرده‌اند که برای ساخت مزارع بادی در میان مناطق مسکونی، پارک‌های عمومی، جاده‌ها و خیابان‌ها مناسب خواهند بود

 

به گزارش خبرگزاری مهر، طراحان آلمانی با هدف نزدیک‌تر کردن مبدل‌های انرژی طبیعت به الکتریسیته مناطق مسکونی و ساختارهای مصرف کننده انرژی موفق شدند با الهام از توربین‌های عمودی به نام "Eddy" توربین‌های بادی درخت مانندی را ابداع کنند که "Power Flowers" یا "گلهای انرژی" نام دارند.

این توربین‌های سه پره را می‌توان در هر جایی نصب کرد و به جای داشتن چندین توربین قدرتمند و کارامد که در سراسر زمین پراکنده شده‌اند، چند توربین با کارایی کمتر را در نزدیکی منطقه سکونت کاربران به صورت متراکم کار گذاشت.

طراحان این پروژه در اصل با هدف تبدیل مزارع بادی به محوطه‌ای متناسب با نیازهای مصرف کننده انرژی، این توربین‌های درخت مانند را به صورتی طراحی کرده‌اند که در کنار ظاهری نسبتا زیبا، توانایی تولید انرژی را نیز داشته باشد.

توربین‌های "Power Flowers"ستونی فلزی خواهند بود که در بالا شاخه شاخه شده و بر روی هر شاخه می‌توان سه تا 12 توربین سه پره نصب کرد. این توربین‌ها را می‌توان در فواصل نزدیک‌تری از مناطق مسکونی نصب کرد و حتی امکان نصب آنها در پارک‌های عمومی، کنار خیابان‌ها و کناره جاده‌ها وجود دارد.

بر اساس محاسبات طراحان این توربین‌ها، یکی از این ستون‌ها با داشتن سه توربین می‌تواند در سرعت بادی برابر پنج متر بر ثانیه سالانه 13 هزار کیلووات بر ساعت برق تولید کند در حالی که آلودگی صوتی آن بسیار کم است. ساختارهای 12 توربینه نیز در سرعت باد مشابه به صورت سالانه از توانایی تولید 55 هزار کیلووات بر ساعت برق برخوردارند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۱