گروه اقتصادی: از اول بهمن ممنوعیت پرداخت وجه نقد (اسکناس یا ایران‌چک) بیش از 15میلیون تومان در شعب بانک‌ها اجرایی می‌شود.

براساس یکی از بندهای آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی، از ابتدای بهمن ماه سال‌جاری، پرداخت وجه نقد بیش از ١٥ میلیون تومان در هر روز به ارباب‌رجوع ممنوع اعلام شده است. مردم می‌توانند برای مبالغ بالاتر، از خدمات بانکداری الکترونیک یا چک‌های بین بانکی و رمزدار استفاده کنند. وزیر اقتصاد،30دی اعلام کرد این محدودیت ازاول بهمن در شعب بانک‌های کشور اجرا خواهد شد.

افزایش نرخ دلار در بودجه 89

رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در حاشیه همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در ایران از احتمال افزایش نرخ دلار در بودجه سال 89 سخن گفت. نرخ دلار در بودجه سال‌جاری 950 تومان در نظر گرفته شده بود.

محمود بهمنی همچنین از افزایش سهم بخش تولید از تسهیلات بانکی به بیش از 35درصد در سال آینده خبر داد. رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص مطالبات معوق بانک‌ها نیز گفت: طی حدود 2 ماه گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک‌ها وصول شده است.

کل مطالبات معوق بانک‌ها حدود 40هزار میلیارد تومان گزارش شده بود.   رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص قیمت سکه در بازار نیز گفت: قیمت سکه مرتبط با قیمت جهانی طلاست و ما به مصلحت نمی‌دانیم که قیمت طلای خود را پایین‌تر از قیمت جهانی اعلام کنیم تا به راحتی از کشور خارج شود.

کد خبر 99957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز