مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: مجوز فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران صادر شد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: مجوز فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران به مبلغ هزار میلیارد ریال توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، حسین پورزرندی اظهار داشت: مدت مشارکت این اوراق 3 ساله با نرخ سود علی‌الحساب سالانه 16 درصد و معاف از مالیات است. وی افزود: نرخ بازخرید اوراق قبل از سررسید معادل 16 درصد سالانه به‌صورت روزشمار است.

پورزرندی مقاطع پرداخت سود علی‌الحساب را هر سه‌ ماه یک بار دانست. وی گفت: انتشار اوراق از تاریخ 10 بهمن سال‌جاری شروع می‌شود که براساس ضوابط قانونی قابل تمدید خواهد بود. معاون مالی و اداری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بانک عامل فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران، بانک پارسیان است.

نیاز به سالانه 15هزار میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها

از سوی دیگر معاون مالی و اداری شهرداری تهران در سومین کنفرانس بین‌المللی مشاوران و مدیران مالی که در روزهای 26 و 27 دی ماه سال‌جاری در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد نیز گفت: برای ساخت جاده‌ها، پل‌ها و تونل‌ها نیاز به تامین مالی بالغ بر 15‌هزار میلیارد تومان در سال است که اگر برای تامین آن فکری نکنیم، قطعا در آینده‌ای نزدیک دیگر معضلات قابل حل نیست.

حسین پورزرندی  با تاکید بر اهمیت مدیریت مالی در حوزه شهری عنوان کرد: امروزه در بحث مدیریت مالی در شهرداری با 3مقوله جهانی شدن، توسعه فناوری نوین و تغییر ترکیب جمعیت شهری روبه‌رو هستیم.

وی افزود: ایجاد بسترهای اقتصادی از عوامل بسیار مهم در بحث جهانی شدن است و حل معضلات شهر تهران بدون نگاه جهانی امکان‌پذیر نیست.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران یادآور شد: در شهر تهران بالغ بر 14 هزار هکتار بافت فرسوده داریم و در بافت‌های فرسوده مناطق جنوب شهر بعضا هر واحد 40 تا50متر است که گاه 4تا5خانواده در آن زندگی می‌کنند. وی ادامه داد: قطعا نوسازی در این بافت‌ها احتیاج به منابع مالی سنگین دارد و این امر توسط شهرداری و مدیریت شهری با کمک و نگاه جهانی امکان پذیر است.

پورزرندی تصریح کرد: مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و شهرک‌های بازی و... از نیازهای اساسی تهران است که نیاز به تامین مالی دارد.

وی با بیان اینکه همچنین برای ساخت جاده‌ها، پل‌ها و تونل‌ها نیاز به تامین مالی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان در سال است که اگر برای تامین آن فکری نکنیم قطعا در آینده‌ای نزدیک دیگر معضلات قابل حل نیست، گفت: برای این امر 2راه حل وجود دارد؛

اول اینکه نگاه‌مان را جهانی کنیم و بسترهای لازم را در مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذاران و بانک‌ها به‌وجود آوریم که با بستر‌سازی‌‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته و چشم‌انداز شهر تهران، طرح جامع تفصیلی و طرح جامع شهرسازی در تهران و برنامه‌ریزی 5ساله انجام شده تا حدی توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم و امیدواریم که بتوانیم از منابع مالی برای این پروژه استفاده کنیم.

پورزرندی تصریح کرد: موضوع دیگر در مدیریت شهری فناوری‌های نوین است، امروز مدیریت الکترونیکی شهر از مهم‌ترین امتیازات است که در شهرداری این امر پیشرفت چشمگیری داشته است، برای مثال در گذشته یک فرد برای پرداخت عوارض به‌طور معمول 3بار باید مراجعه می‌کرد درصورتی‌که با یک کارت اعتباری می‌توان فعالیت‌ها و عملیات‌ها را الکترونیکی نمود و تردد در شهر را کم کرد؛ در نتیجه بحث ترافیک و آلودگی نیز کمتر خواهد شد.

براساس این گزارش، در سومین کنفرانس بین‌المللی مشاوران و مدیران مالی از دکتر پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران به پاس تلاش‌های سختکوشانه در عرصه علم و عمل تقدیر به عمل آمد و از سوی کنفرانس جایزه‌ای ویژه به ایشان اهدا شد.

کد خبر 99799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز