یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: صد‌ها هزار نفر از حامیان سیلویو برلوسکنی در تظاهراتی علیه رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا شرکت کردند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر حزب راست میانه این کشور در روز شنبه 2دسامبر (11آذر) برپا شد.

به ادعای برلوسکنی و طرفدارانش این تظاهرات علیه اقدامات توتالیتاریستی و دیکتاتورمنشانه دولت پرودی انجام گرفت. در جریان این تظاهرات که به گفته برگزارکنندگان حدود یک میلیون نفر از مردم در آن شرکت جسته بودند، تظاهر کنندگان مسیر میدان رپوبلیکا(انقلاب) تا میدان سان خوان را با گذر از کنار اثر تاریخی سیرکو ماسیمو پیاده پیمودند.

سیلویو برلوسکنی که در ماه آوریل سال جاری قدرت را پس از شکست در انتخابات به پرودی واگذار کرد در سخنانی در جمع تظاهرکنندگان گفت: این یک راهپیمایی اعتراض آمیز است که برای کسب آزادی انجام می‌َشود. او افزود: دولت پرودی دولتی است که ضد شهروندان اقدام می‌کند.

این تظاهرات پس از فراخوان حزب راست میانه برلوسکنی فورزا ایتالیا و متحدان راستگرای آن ائتلاف ملی و لیگ شمال،از احزاب نژاد پرست ایتالیا، برپا شد.

سیلویو برلوسکنی در ادامه سخنانش که از تلویزیون نیز پخش می‌شد، گفت: "می‌خواهیم دولتی را که اعتماد شهروندان را زیر پا می‌گذارد و نابود می‌کند، دولتی که منابع کشور را هدر می‌دهد و آزادی را از هر کدام از ما می‌گیرد،به خانه بفرستیم. این تظاهرات نشان می‌دهد که اکثر مردم ایتالیا از پیروان احزاب راست میانه هستند.

این تظاهرات از طریق کانال 5 تلویزیون ایتالیا که متعلق به برلوسکنی است، پخش شد.

کد خبر 9979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز