دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

اگر در حال گذر از محله‌ای بودید که ناگهان صدای ناکوک و گوشخراش انواع ساز‌های کوبه‌ای به گوشتان خورد شک نکنید که این سر و صدا‌ها مربوط به گروه هزار‌چکش است

گروه یاد شده بر خلاف برخی رستوران‌ها چندین و چند شعبه در شهر دارد و هر یک از این شعبه‌ها در محله‌های دور افتاده و دارای بافت‌ قدیمی یافت می‌شود. آنها از صبح تا شام مانند گروه‌های موسیقی در حال تمرین هستند با این تفاوت که به جای طبل و دهل با چکش‌های ویژه و غیره به بدنه خودرو‌ها ضربه می‌زنند.

برخی ساکنان محله‌های یاد شده در اثر مجاورت با صنف پر سر و صدای صافکار، آستانه عصبانی شدن‌شان به قدری پایین می‌آید که منتظر پیش آمدن موضوعی برای دعوا، بحث و مشاجره نمی‌مانند.

البته همیشه باید نیمه‌ پر لیوان را دید و با این دید مثبت می‌توانیم یادآوری کنیم که آلودگی صوتی ناشی از علاقه این صنف به محله‌های یاد شده متقاضیان مسکن ارزان قیمت را به این بخش از شهر می‌کشاند. ناامید‌ترین آنها می‌تواند امیدوار باشد که با قرض، وام و بالاخره هزار دردسر دیگر می‌تواند از پس اجاره یک خانه 40 یا 50 متری در این محدوده بر می‌آید.

اسکناس‌های نفوذی

اسکناس‌های بدون گوشه عابربانک‌ها و کارمند‌های بانک کم بود اسکناس‌های 500تومانی و1000 تومانی لابه‌لای اسکناس‌های دوهزار تومانی و 50 هزار تومانی هم به آن اضافه شد.

مطابق مشاهدات نگارنده و تماس‌های شهروندان با ستون در شهر چه خبر، گاهی اوقات دسته‌های اسکناس‌های 2 هزارتومانی و  5 هزار تومانی حاوی اسکناس‌های کم‌ارزش‌تر است که این مورد گاهی از دید مشتریان مخفی می‌ماند.

برای نمونه با اینکه خود کارمندان بانک نیز گاهی قربانی این اشتباه می‌شوند و دسته‌های اسکناس‌های اینچنینی را تحویل می‌گیرند اما باید به مشتری‌ها توصیه کنند که آنها هنگام شمارش اسکناس‌ها با دقت بیشتری به شمارش پول‌ها بپردازند. برای نمونه چنانچه مشتری فقط از دستگاه پول شمار استفاده کند متوجه این اسکناس‌های نفوذی نمی‌شود.

آسانسور اختصاصی

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام نیاز به استفاده از آسانسور مدت زیادی معطل بمانید اما آسانسور در طبقه خاصی درجا زده باشد و سرانجام بالا و پایین رفتن از پله‌ها را به استفاده از آسانسور ترجیح دهید.

این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که یکی از ساکنان ساختمان استفاده از آسانسور را انحصاری فرض کرده باشد و برای اینکه دوباره سوار آن شود از بسته شدن در آسانسور جلوگیری کند. متاسفانه این مشکل در برخی آپارتمان‌های مسکونی رایج است و تذکر‌های متعدد در این خصوص هم به نتیجه نمی‌رسد.

گفتنی است برخی از ساکنان ساختمان هم که برای حمل بار از آسانسور استفاده می‌کنند مدت بیشتری آسانسور را در انحصار خود قرار داده  و از حضور آن در دیگر طبقات خودداری می‌کنند. خوب است ساکنان ساختمان‌ها به این نکته توجه داشته باشند که استفاده از آسانسور برای همه ساکنان ساختمان است و نباید استفاده از آن را انحصاری کرد.

مینی‌بوس‌های قدیمی

با وجود اینکه در سال‌های اخیر مینی‌بوس‌های جدید وارد سیستم حمل و نقل شهری شده‌اند اما هنوز هم مینی‌بوس‌های قدیمی و دودزا در سطح شهر در حال تردد هستند. این مینی‌بوس‌ها نه تنها ظاهر زیبایی ندارند،

بلکه داخل آنها هم بسیار فرسوده است. برای مثال صندلی‌های آنها به شدت کهنه شده و مسافران با نشستن روی آنها به کمردرد دچار می‌‌‌شوند. از سوی دیگر سرعت این مینی‌بوس‌ها هم بسیار کم است و حین حرکت، دود زیادی تولید می‌کنند که هوای شهر را آلوده‌تر می‌کند.

انتظار می‌رود در مورد جمع‌آوری این مینی‌بوس‌ها از سطح شهر اقدامات جدی‌تری به عمل آید تا هم رفاه حال مسافران تامین شود و هم هوای شهر آلوده‌تر نشود.

کد خبر 99765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز