شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

علاقه اصناف گوناگون به چیدن اجناس در پیاده‌رو مشکلات خاصی را برای رهگذران ایجاد می‌کند اما این اواخر پیاده‌رو‌ها فقط به درد دو با مانع می‌خورد

زیرا همان‌ طور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی شهروندان از ترس  هجوم راننده‌هایی که برای پارک خودرو دنبال جای خالی می‌گردند، نرده‌های فلزی جلوی خانه‌هاشان نصب می‌کنند.

البته این نرده‌ها و میله‌های آهنی گاهی نیز برای اختصاصی کردن فضای عمومی جلوی منزل و پارک خودروی شخصی است. به هر حال این عذر‌های بدتر از گناه شهروندان یادشده از حرکت خلاف قانون برخی راننده‌های اشغالگر بدتر است.

به هر حال فضای عمومی شهر همان‌طور که از نامش پیداست به عموم افراد تعلق دارد و کسی نمی‌تواند آن‌را به تملک خود در آورد. از سوی دیگر، این موانع گاهی نیز در شب برای رهگذران مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

اثاث‌کشی

از تجربیات نگارنده گرفته تا تماس‌های تلفنی شهروندان، همه و همه نشانگر این موضوع است که نظارت کارآمدی روی عملکرد تعدادی از شرکت‌های حمل بار صورت نمی‌گیرد.

برخی از کارکنان شرکت‌های یاد شده برای کسب سود بیشتر به انواع و اقسام ترفند‌ها و حتی دروغ‌ها متوسل می‌شوند. برای نمونه، آنها هنگام پاسخ تلفنی به متقاضی، قیمت‌های مصوب و پایینی را پیشنهاد می‌کنند که برای اغلب افراد معقول به نظر می‌رسد اما ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که کارگران و راننده خودرو شروع به خرج‌تراشی می‌کنند.

برای نمونه آنها مدعی می‌شوند که قیمت پیشنهادی برای یخچالی است که فلان ارتفاع و فلان وزن را داشته باشد. به هر حال از آنجا که ممکن است رسیدگی به تخلف‌های این شرکت‌ها، ماه‌ها به طول انجامد یا به هیچ‌وجه شاهد ساماندهی این شرکت‌ها نباشیم،

بهتر است شهروندان در همان ابتدا به افراد باربر در مورد نپرداختن وجه اضافی با آنها صحبت کنند؛ زیرا از قدیم گفته‌اند جنگ اول به از صلح آخر. در غیر این صورت ممکن است برای دفعات بعد ترجیح دهید به شیوه‌ای که در تصویر مشاهده می‌‌کنید اثاث‌کشی کنید.  

دنده عقب بزرگراهی

بدون تردید یکی از خطرناک‌ترین اقداماتی که برخی رانندگان قانون‌گریز در بزرگراه‌ها انجام می‌دهند، استفاده از دنده عقب است. این اقدام نه تنها جان راننده و سرنشینان خودروی متخلف را به خطر می‌اندازد، بلکه موجب می‌شود سرنشینان سایر خودرو‌ها هم در معرض خطر جدی قرار گیرند.

متاسفانه برخی از رانندگان که بر اثر بی‌توجهی از خروجی یا ورودی مورد نظر در بزرگراه عبور کرده‌اند به جای طی مسیر و دور زدن برای رسیدن به این خروجی، اقدام به دنده عقب گرفتن در بزرگراه می‌کنند و گاهی این اقدام را به اندازه‌ای باسرعت و بی‌دقت انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد آنها در جهت صحیح حرکت می‌کنند و سایر خودرو‌ها تخلف کرده‌اند.

در برخی موارد این اقدام منجر به تصادفات سنگین و غیرقابل جبرانی می‌شود که مقصر آن تنها راننده عجول و قانون‌گریز خودروی متخلف است. بهتر است برای این خودرو‌های متخلف شدید‌ترین جریمه و مجازات در نظر گرفته شود و ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده این موارد، خودرو را توقیف کنند.

جای خالی سطل زباله

در این روز‌ها که نگرانی از بیماری‌هایی مانند آنفلوانزای نوع آ به اوج خود رسیده است، رعایت بهداشت بیشتر از همیشه اهمیت دارد. برای مثال مطابق توصیه کارشناسان افراد در هنگام ابتلا به سرماخوردگی باید دستمال‌های آلوده خود را در کیسه پلاستیکی بگذارید و در سطل زباله بیندازند.

این در حالی است که در برخی مطب‌های پزشکان جای سطل زباله خالی است. برای نمونه با وجود اینکه بیشتر مراجعه‌کنندگان به یک پزشک بیمارانی هستند که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اند اما در مطب سطل زباله وجود ندارد.

کد خبر 99611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز