یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

سازندگان برخی فیلم‌های هالیوودی که در هر سکانس‌ آنها چندین و چند بزرگنمایی و تصویر‌سازی‌ مجازی و رایانه‌ای وجود دارد نیز با پخش پشت‌صحنه،پرده از حقیقت ماجرا بر می‌دارند.

با وجود این تعدادی از اغذیه‌فروشی‌های شهر بر خلاف تبلیغات فراوان و انواع و اقسام ادعا‌ها هیچگاه نحوه تهیه غذا را در معرض دید مشتری قرار نمی‌دهند و همیشه مشتری باید از لابه‌لای شیشه‌های مات و محو شده به کنجکاوی بپردازد.

اما ما به وسیله این عکس، یکی از پشت‌صحنه‌های اغذیه‌فروشی‌ها را به تصویر کشیده‌ایم. متاسفانه در حالی که بهداشت مواد اولیه مورد استفاده این صنف از اهمیت بالایی برخوردار است اما برخی مواد اولیه آنها به نحوی که مشاهده می‌کنید به مقصد می‌رسند و در طول راه هیچ توجهی به بهداشت آنها نمی‌شود.

این اتفاق-پهن شدن نان‌ها روی سطح خیابان- را می‌توان جلوی مغازه‌ آنها نیز مشاهده کرد. با وجود این نمی‌توان ادعای غیربهداشتی بودن را به تمام شاغلان این صنف اطلاق کرد. به هر حال برخی از آنها نیز با شفاف‌سازی فضای آشپزخانه و دقت در تهیه مواد اولیه برای مشتری‌ها اطمینان خاطر ایجاد می‌کنند.

دور انداختن چتر نجات

اگر افرادی که هر روز از روی نرده‌های وسط خیابان و بزرگراه می‌پرند می‌دانستند که رفتار آنها شبیه به رفتار کسی است که در حال سقوط آزاد، چتر نجاتش را دور می‌اندازد دیگر این کار را نمی‌کردند.

کاهش تعداد تصادف با رهگذران در مسیر‌هایی که دارای نرده‌های فلزی است نشان می‌دهد که مقایسه این نرده‌ها با چتر نجات بی‌ربط نیست. بنابراین هنگام بی‌اعتنایی به این امکان شهری بد نیست اندکی در مورد عواقب دردناک آن فکر کنیم.

در برخی خیابان‌های شهر نیز عبور از نرده‌ها موجب کاهش سرعت خودرو‌های عبوری و کندتر شدن ترافیک می‌شود. بنابراین گاهی نیز خود را در میان عوامل ترافیک‌زا‌ به نقد بکشیم.

فراموشی خودرو‌های فرسوده

چند سال پیش، به اجرا در آمدن طرح جمع‌آوری خودرو‌های فرسوده سر و صدای زیادی به پا کرد و مراحل نخست این طرح هم به خوبی اجرا شد. هدف از این طرح جمع‌آوری خودرو‌های فرسوده‌ای بود که با عملکرد ناقص خود هوای شهر را آلوده و از سوی دیگر چهره شهر را هم زشت می‌کردند.

در آن زمان ماموران راهنمایی و رانندگی با جدیت زیاد با دارندگان خودرو‌های فرسوده مقابله می‌کردند. این در حالی است که با وجود گذشت مدت زمانی از اجرای این طرح همچنان شاهد وجود خودرو‌های فرسوده در سطح شهر هستیم و این در حالی است که این روز‌ها با توجه به کمبود بارندگی‌ها، هوای شهر آلوده‌تر شده و تردد خودرو‌های فرسوده هم مزید بر علت می‌شود. خوب است مانند گذشته طرح جمع‌آوری خودرو‌های فرسوده و آلوده کننده هوا با جدیت بیشتری دنبال شود.

معطلی برای تحویل غذا

برای شما هم پیش آمده است که هنگام مراجعه به رستوران بیش از حد معمول برای تحویل گرفتن غذا معطل شوید، اما می‌دانید که دلیل این اتلاف وقت بیش از اندازه چیست؟ در رستوران‌ها به 2 دلیل غذا دیرتر به مشتری تحویل داده می‌شود: یکی شلوغی زیاد رستوران و افزایش سفارش‌ها و دیگری آماده نبودن غذا‌ها. این در حالی است که مشتریان با در نظر گرفتن زمان معمول معطلی وارد رستوران می‌شوند و با درنظر‌گرفتن آن، برای امور دیگر برنامه‌ریزی می‌کنند اما دیر تحویل داده شدن غذا همه این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

به همین منظور توصیه می‌شود که هنگام سفارش گرفتن، در صورتی که امکان تحویل غذا در زمان معمول وجود ندارد، به مشتری اطلاع داده شود تا آنها در صورت تمایل و
وقت‌داشتن به اندازه کافی برای سفارش غذا اقدام کنند. در این صورت وقت مشتریان
بی جهت تلف نخواهد شد.

کد خبر 99683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز