یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی آخرین عضو باندی است که در جریان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در رباط کریم، صاحب مغازه و برادر او را با شلیک گلوله مجروح کرده بودند

این متهم وقتی از دستگیری دیگر همدستانش با خبر شد، پا به فرار گذاشت و بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شد. ظهر 14 آبان 87 پلیس شهرستان رباط کریم در جریان سرقتی خونین از یک طلافروشی در منطقه گلستان قرار گرفت. ماموران بعد از حضور در محل سرقت با پیکر خون آلود صاحب طلافروشی و برادرش روبه‌رو شدند که هدف گلوله سارقان مسلح  قرار گرفته بودند.

بعد از انتقال مجروحان به بیمارستان، تحقیق از شاهدان حادثه آغاز شد و در این میان یکی از آنها به ماموران گفت: حدود ساعت یک بعد از ظهر بود که یک خودروی تندر 90 مقابل طلافروشی توقف کرد.

وی ادامه داد: 2 مرد که نقاب به‌صورت داشتند به سرعت از ماشین پیاده شدند و به طرف طلافروشی رفتند. آنها که یک قبضه کلاشینکف در دست داشتند، شروع به تیراندازی به ویترین مغازه کردند و بعد از تخریب شیشه، همدست دیگر آنها از ماشین پیاده شد و شروع به جمع‌آوری طلاهای داخل ویترین کرد.

در همین هنگام برادر صاحب مغازه که در آن نزدیکی‌ بود با شنیدن صدای گلوله به کمک برادرش آمد اما سارقان چند گلوله به طرفش شلیک کردند و او نقش زمین شد. صاحب مغازه که شاهد مجروح شدن برادرش بود، به سرعت از مغازه خارج شد اما سارقان او را هم با شلیک گلوله مجروح کردند و بعد از سرقت طلاها، سوار ماشین خود شدند  و پا به فرار گذاشتند.

خودروی مسروقه

از آنجایی که برخی از شاهدان توانسته بودند شماره پلاک خودروی سارقان را یادداشت کنند، بررسی‌ها روی این سرنخ متمرکز شد اما ماموران خیلی زود متوجه شدند که این خودرو مسروقه است. تحقیقات نشان می‌داد که سارقان مسلح 20 روز قبل از سرقت از طلافروشی، با حمله به زن جوانی در غرب تهران، خودروی او را از مقابل پارکینگ خانه‌‌اش به سرقت برده و متواری شده بودند.

در حالی که این مرحله از تحقیقات با بن بست روبه‌رو شده بود، ماموران موفق شدند خودروی تندر90 را که در حوالی رباط کریم رها شده بود، پیدا کنند. در بازرسی داخل این خودرو بود که سرنخ مهمی از سارقان به دست آمد و آنها موفق شدند 2 ماه بعد از سرقت از طلافروشی، یکی از سارقان را در شهریار شناسایی و دستگیر کنند.

این مرد 31 ساله بعد از انتقال به اداره پلیس به سرقت خونین از طلافروشی اعتراف کرد و مدعی شد در این سرقت دایی و خواهرزاده‌اش همراه او بوده‌اند. به این ترتیب محل زندگی 2 متهم دیگر در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی شد و ماموران موفق شدند دومین عضو باند را در این شهر دستگیر کنند.

سرهنگ رضا خیر خواهان- فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم- با اعلام این خبر گفت: با دستگیری 2 عضو باند، تحقیقات برای دستگیری متهم فراری پرونده ادامه یافت اما این مرد بعد از دستگیری همدستانش، بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که هنوز سرنخی از این مرد به دست نیامده، رئیس شعبه 103 دادگاه بخش گلستان مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 2185324-0229 و4467311-0229 در اختیار پلیس قرار دهند.

کد خبر 99678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز