شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: زندانی فراری بعد از ارتکاب 265 فقره سرقت با قرار وثیقه از زندان خارج شد تا بار دیگر کیف قاپی‌های خشن خود را از سر بگیرد اما این بار در جریان یک سرقت خشن، هدف گلوله پلیس قرار گرفت و به دام افتاد.

19 مهر ماه لحظاتی بعد از آنکه مردی با 4 میلیون تومان از بانکی در خیابان دماوند تهران خارج شد، ناگهان 6 مرد جوان که سوار بر موتور بودند به سمت وی  حمله‌ور شدند.  آنها با خشونتی باور نکردنی بعد از ضرب و شتم مشتری بانک، کیف او را ربودند و به سرعت سوار بر موتورهای خود قصد داشتند که از محل دور شوند.

پلیس از راه می‌رسد

اما هنوز دقایقی از سرقت نگذشته بود که ماموران پلیس سررسیدند و با صدور دستور ایست به تعقیب سارقان پرداختند ولی سارقان خشن بدون توجه به دستور پلیس سعی کردند به سرعت بگریزند.

ماموران هنگامی که دریافتند آنها به دستور پلیس توجهی نمی‌کنند با توجه به قانون به کار‌گیری سلاح یکی از آنان را از ناحیه پا هدف قرار دادند و با محاصره این مرد، وی را دستگیر اما 5 عضو دیگر باند فرارکردند. مرد دستگیر شده به بیمارستان انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت.

وثیقه‌ای برای 265 سرقت

«4میلیون تومان در کیف دستی‌ام بود، چند لحظه قبل پول‌ها را از بانک تحویل گرفته بودم که آنها به من حمله‌ور شدند و کیفم را ربودند». مالباخته با این جملات ماجرای سرقت را توضیح می‌داد اما سارق ابتدا قصد داشت خود را بی‌گناه نشان دهد و معتقد بود ماموران به اشتباه او را هدف قرار داده‌اند اما سوابق این مرد نشان می‌داد وی یک سارق سابقه دار است که مدتی قبل به اتهام ارتکاب 265 فقره سرقت دستگیر شده اما با قرار وثیقه از زندان آزاد شده و از آن به بعد فراری شده است. با روشن شدن این موضوع، مرد تبهکار دیگر چاره‌ای جز اعتراف به شرکت در این سرقت نداشت.

روی ویلچر

19 دی متهم -که به‌دلیل جراحتی که در اثر شلیک گلوله در بدنش ایجاد شده بود، قادر به حرکت نبود- به‌وسیله یک ویلچر به دادسرا انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت و در این بازجویی به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد.

«بعد از رهایی از حبس به جمع دوستان سارقم پیوستم و یک باند 6 نفره دزدی به راه انداختیم. طعمه ما مشتریان بانک‌ها بودند، اطراف بانک‌ها زاغ‌زنی می‌کردیم و با شناسایی طعمه‌مان به محض خروج وی از بانک در یک فرصت مناسب به او حمله‌ور می‌شدیم و با ایجاد ترس و وحشت اموالش را سرقت می‌کردیم.»

سلیمانی فرد، قاضی دادسرای جنایی تهران روز گذشته با اعلام این خبرکه پلیس همچنان درتعقیب 5 عضو فراری این باند است، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را صادرکرد تا چنانچه افرادی به این شگرد از آنها سرقت شده است، برای شکایت به دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 99110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز