چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

گروه حوادث: 2 زن که به‌عنوان خریدار وارد طلافروشی‌ها در شهرهای مختلف کشور می‌شدند و دست به سرقت طلاها می‌زدند با حکم قاضی شعبه 105 دادگاه شهرری به 6 سال زندان و رد مال محکوم شدند

تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان از سال 83 و همزمان با شکایت صاحب یک طلافروشی در دادسرای شهرری آغاز شد.

این مرد در تشریح ماجرا گفت: لحظاتی بعد از آنکه مغازه طلافروشی‌ام را باز کردم و سرگرم آماده کردن ویترین بودم، 2 زن به بهانه خرید انگشتر وارد مغازه‌ام شدند.

یکی از آنها که جوان‌تر بود، مدام از من می‌خواست سرویس‌های مختلف را به او نشان دهم اما چند دقیقه بعد، آنها بی‌آنکه طلایی بخرند، مغازه‌ام را ترک کردند.دقایقی بعد از رفتن آنها، وقتی در حال جمع‌آوری طلاها از روی میز بودم، متوجه ناپدید شدن تعدادی گردنبند و انگشتر شدم؛ به‌همین دلیل به بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته مغازه پرداختم و متوجه شدم زمانی که من در حال نشان دادن سرویس‌ طلاها به آن زن جوان بودم، همدستش طلاهایی را که از من گرفته بود، به سرقت برده است.

در حالی که مرد طلافروش، فیلم صحنه سرقت را نیز همراه خود داشت، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و ماموران از طریق این فیلم موفق شدند به تصاویری از چهره زنان سارق دست پیدا کنند.

این تصاویر در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت اما در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت، ۳ طلافروش دیگر نیز با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، از 2 زن جوان به اتهام سرقت شکایت کردند.

مالباخته‌ها وقتی عکس متهمان تحت تعقیب را دیدند، گفتند سارقان طلاهای آنها نیز همین 2 زن بوده‌اند و به این ترتیب پلیس که خود را در برابر دزدانی حرفه‌ای می‌دید، تحقیقات برای دستگیری آنها را ادامه داد.

مدتی بعد سرانجام بررسی‌های پلیسی نتیجه داد و زنان سارق که برای فروش طلاهای مسروقه به یک طلافروشی رفته بودند، توسط ماموران دستگیر شدند.در حالی که متهمان مدعی بودند بی‌گناهند و پلیس آنها را اشتباهی دستگیر کرده، فیلم‌هایی که از لحظه وقوع سرقت‌ها ضبط شده بود، برای آنها پخش شد و هر دو متهم با دیدن این فیلم‌ها لب به اعتراف گشودند و به سرقت از طلافروشی‌ها اعتراف کردند.

بازپرس پرونده نیز با احتمال اینکه متهمان مرتکب سرقت‌های دیگری نیز شده باشند، دستور چاپ عکس بدون پوشش آنها را در روزنامه‌ها صادر کرد و به این ترتیب راز سرقت‌های زنان جوان در تهران و شهرهای مختلف کشور فاش شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این دو متهم با سفر به شهرهای مختلف کشور، به‌عنوان خریدار وارد طلافروشی‌ها می‌شدند و در فرصتی مناسب تعدادی گردنبند یا انگشتر به سرقت برده و بعد بدون خرید از مغازه، آنجا را ترک می‌کردند.

بعد از اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، این پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 105 دادگاه شهرری ارسال شد و در حالی که تعداد زیادی از شاکیان از سراسر کشور در جلسه دادگاه حضور داشتند، هر دو متهم پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در پایان جلسه محاکمه، قاضی خردمند- رئیس شعبه 105 دادگاه شهرری- متهم ردیف اول را به اتهام سرقت از طلافروشی‌ها به 5 سال زندان و همدستش را نیز به یک سال زندان محکوم کرد. علاوه بر این، هر دو متهم به رد مال نیز محکوم شدند و بعد از پایان جلسه دادگاه به زندان انتقال یافتند.

کد خبر 98926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز