یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: هفته شانزدهم لیگ‌برتر بسکتبال ایران در غیاب مهرام صدرنشین این بازی‌ها و تیم مدافع عنوان قهرمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

دلیل غیبت مهرامی‌ها به خاطر حضور در مسابقات بین‌المللی جام شیخ راشد در امارات است که همه‌ساله با حضور تیم‌های بزرگ کشورهای عربی از جمله لبنان، اردن، سوریه، امارات و مصر برگزار می‌شود. این بار برخلاف گذشته که دو تیم مهرام و صبا به طور همزمان به این بازی‌ها دعوت می‌شدند، مسئولان برگزاری به بهانه کاهش هزینه‌ها با ارزیابی و شناخت کامل روی تیم‌های ایرانی فقط برای مهرام قهرمان ایران و آسیا کارت دعوت فرستادند و نیازی به دعوت از تیم‌های دیگری همچون صبامهر، ذوب‌آهن و پتروشیمی ندیدند که آنها نیز جزو تیم‌های خوب بسکتبال ایران به شمار می‌روند.

مهرام، سه‌شنبه‌شب و بعد از برگزاری بازی پانزدهم‌اش در برابر آ.اس بوند در شیراز که دو روز زودتر از سایر تیم‌ها انجام می‌شود به دبی می‌رود و از روز پنجشنبه به مصاف سایر رقبایش می‌رود. آیا حضور مهرام درست در اوج رقابت‌های داخلی به ضرر این تیم خواهد بود یا نه مبنای گفت‌وگوی ما با مصطفی هاشمی است که در سومین فصل حضورش در مهرام تیمی قدرتمند برای دستیابی به سه عنوان قهرمانی در بازی‌های لیگ‌برتر، غرب آسیا و آسیا بسته است.

هاشمی که از انعکاس کمرنگ هفته چهاردهم لیگ در رسانه‌ها ناراحت بود در پاسخ به این سئوال که چرا مهرام در بازی با شهرداری گرگان آن تیم قدرتمند هفته‌های پیش نبود به همشهری گفت: «با توجه به در پیش‌بودن بازی دوشنبه با آ.اس بوند شیراز و همچنین حضور در جام شیخ راشد، تصمیم داشتیم که بیشتر از نفرات ذخیره استفاده کنیم و به همین دلیل تنها مهدی کامرانی و آفاق را در ترکیب اصلی قرار دادم، اما هنگامی که 10 امتیاز عقب افتادیم مجبور شدم از همه پتانسیل تیم و بازیکنان اصلی بهره بگیرم. البته اعتراف می‌کنم که در مورد میدان دادن به صمد، ورومن و ودز کمی عجله کردم.»

وی در مورد تیم شهرداری گرگان گفت: «به نظرم آنها در غیاب ایزدپناه محروم و حضور رامین طهماسبی بدون حاشیه ظاهر شدند و توانستند در بخش‌های زیادی از بازی‌ ما را مغلوب کنند.»

هاشمی: تیم‌های بزرگ مشکلات خاص خود را دارند

سرمربی مهرام، صدرنشین لیگ برتر در خصوص جام شیخ راشد و لیگ به سئوالات همشهری پاسخ می‌دهد: 

  • فکر نمی‌کنید با رفتن به جام شیخ راشد متضرر خواهید شد؛ از مصدومیت گرفته تا شناخت بیشتر رقبا و موجودیت تیمی که باید از قهرمانی دوره پیش خود در آسیا دفاع کند.

برداشت درستی است. اما این حضور می‌تواند برای ما هم موثر باشد. من به همه احتمالات فکر کردم و مطمئن باشید به شناخت خوبی از حریفان آینده مهرام در غرب آسیا و جام باشگاه‌‌های آسیا دست پیدا خواهیم کرد و از طرف دیگر برای مسابقات باشگاه‌های آسیا هم سیستم‌های جدیدی طراحی خواهیم کرد.

  • طبعا مربیان آنها هم مثل شما فکر می‌کنند؟

شناخت ما با شناخت آنها متفاوت خواهد بود. آنها شناخت کاملی روی سه بازیکن داخلی ما صمد، حامد و مهدی دارند و جکسون را هم خوب می‌شناسند. فقط لورن ودز است که شاید برای این قضیه در رویدادهای آتی فکر دیگری کردم.

  • از جذب لورن ودز راضی‌ هستید؟

ودز بازیکن کاملی است و تا حدود زیادی شکننده. بازیکن پست 5 به نظر من باید از نظر  فیزیکی در سطح بالایی باشد.

  • خیلی‌ها معتقدند که برخلاف دوره‌های قبل جام قهرمانی لیگ‌برتر ایران پیشاپیش به مهرام تعلق می‌گیرد و آنها بهترین‌های داخلی و خارجی را در اختیار دارند.

من اصلا موافق این دیدگاه نیستم. تیم‌های بزرگ نسبت به تیم‌های معمولی دردسرهای خاص خود را دارند و جمع کردن حاشیه‌ها از جمله خودخواهی‌ها، بی‌انضباطی‌، نحوه استفاده از بازیکنان بزرگ و انگیزه بخشیدن به آنها برای تمرین و مسابقه کار سختی است. ضمن اینکه تیمی که به دنبال قهرمانی در سه رویداد همزمان و مهم در طول یک فصل است، حتما باید تیمی قدرتمند را برای رسیدن به این هدف ببندد. استراتژی مسئولان مهرام رسیدن به تمامی عناوین است. برخی‌ تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند.

  • در راه تکرار قهرمانی سال‌های اخیر بیشتر روی کدام ‌یک از حریفان داخلی حساب می‌کنید؟

برای ما همه حریفان قابل احترامند ولی ذوب‌آهن، پتروشیمی و صبامهر جدی‌ترین حریفان مهرام در راه قهرمانی محسوب می‌شوند.

  • خیلی از تیم‌هایی که نام بردید دوست ندارند با چهارم‌شدن در جدول دوره‌ای حریف مهرام در مرحله اول حذفی شوند؟

من تفکرم این است تیمی که می‌خواهد قهرمان شود برایش بازی در مرحله نیمه‌نهایی با فینال با هر یک از رقبا چندان تفاوتی نباید داشته باشد، چون در مرحله حذفی موفقیت تیم‌ها با شاخصه‌‌هایی مثل روز تیم‌ها و مسائل روحی و اعتماد به نفس تعریف می‌شود و چه بسا که تیم‌های به ظاهر ضعیف‌تر از موقعیت بهتری برای برد برخوردار خواهند بود.

کد خبر 99133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز