سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر بسکتبال ایران، امروز در حالی با دیدار معوقه پتروشیمی و مهرام در ماهشهر به پایان می‌رسد که برنده یا بازنده شدن در این میدان، هیچ تاثیری در جایگاه دو تیم در پایان بازی‌های دوره‌ای در جدول نخواهد داشت.

مهرام و پتروشیمی با رقم خوردن هر نتیجه‌ای در بازی امروز در جایگاه‌های اول و سوم می‌مانند ورقیبان خود را در مرحله پلی‌آف شناخته‌اند اما این دلیل نمی‌شود که این دیدار را آسان بگیرند چرا که هر دو جزو  مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی این فصل هستند. در شروع بازی‌های مرحله رفت حذفی سه‌شنبه آینده مهرام با صبامهر در قزوین دیدار می‌کند و پتروشیمی نیز در ماهشهر میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. به غیر از مربیان دو تیم، سایرین بازی دو تیم مهرام و پتروشیمی را تشریفاتی می‌دانند و معتقدند هیچ‌کدام از
دو تیم نیازی به برد ندارند. 

حفظ رکورد شکست‌ناپذیری

تیم مهرام درصدد حفظ رکورد سابقش است. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم می‌گوید: «برای ما اصلا این بازی تشریفاتی نیست. ما به جز جکسون ورومن که مصدومیت دارد با همه نیروهای اصلی با پتروشیمی مبارزه می‌کنیم و می‌خواهیم رکورد پیروزی‌های خود را در جدول دوره‌ای حفظ کنیم.» وی افزود: «از اینکه پس از چند سال دوباره با تماشاگران طرفدار پتروشیمی روبه‌رو می‌شویم بسیار خوشحالیم. معتقدم اگر در گذشته برخی از حاشیه‌ها وجود نداشت به جای تصاحب دو نایب‌قهرمانی، قهرمان می‌شدیم.» هاشمی با وجود برابری شانس قهرمانی برای هر چهار تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌پایانی گفت: «این واقعیت را هم قبول دارم که مهرام شانس‌اش بیشتر از سه تیم دیگر صعودکننده است.»

کسایی‌پور: با احتیاط بازی می‌کنیم

محمد کسایی‌پور که بعد از کنار گذاشتن کردزیج، تنها سرمربی خارجی لیگ‌برتر با اختیار تام دوباره سرمربی پتروشیمی شده با خشنودی از روند روبه‌رشد تیمش در هفته‌های گذشته در مورد بازی امروز می‌گوید: «ما به دلیل در پیش‌داشتن بازی‌های سرنوشت‌ساز حذفی و بازی با ذوب‌آهن، در بازی با مهرام با احتیاط ظاهر خواهیم شد ولی به دلیل احترام به تماشاگران که پس از دو هفته محرومیت از بازی‌های خانگی فقط با برد تیم محبوب‌شان راضی می‌شوند، با ترکیب اصلی بازی خواهیم کرد.»

سرمربی پتروشیمی همه چیز را قبل از بازی با مهرام ایده‌آل توصیف می‌کند و در مورد به کارگیری بازیکن سوم خارجی می‌گوید: «نورمن نولان از بازی با شهرداری گرگان
به ما اضافه شده و در پست 5 بازی خواهد کرد. با بودن مارکوس ملوینی و کوینی جکسون نیازی به بازیکن جدید خارجی دیگر نداریم.»

وی در پاسخ به این سئوال که شانس کدامیک از چهار تیم پتروشیمی، مهرام، ذوب‌آهن و صبامهر را برای قهرمانی فصل بیشتر می‌داند، گفت: «مهرام، شانسی بالای 50 درصد برای قهرمانی دارد و شانس سه تیم دیگر برابر است.»

کد خبر 101281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز