گروه شهری: دکتر محمدباقر قالیباف 19دی در حاشیه مراسم افتتاح 21 طرح عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه 19 با بیان این مطلب گفت: آزادسازی مجموعه پادگان قلعه‌مرغی آرزوی 25 ساله تهرانی‌ها بود.

وی ابراز امیدواری کرد، در دهه فجر امسال این مجموعه که با هزینه‌ای قریب به 500 میلیارد تومان تملک شده به مجموعه شهری تهران بپیوندد. قالیباف افزود: تغییر کاربری پادگان قلعه مرغی به مجموعه‌ای فرهنگی و خدماتی، توسعه مناطق جنوبی شهر را به‌دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران در این باره از همکاری نیروهای مسلح و مجموعه یگان‌های پروازی پادگان قلعه‌مرغی قدردانی کرد. وی در پاسخ به خبرنگاران درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از نقاط حاشیه‌ای شهر گفت: ما مکلفیم با ساخت وسازهای غیرمجاز در بخش‌هایی از محدوده شهر برخورد کنیم.

شهرداری تهران افزود: امروز در شمال تهران جلوی همه ساخت و سازهای غیرمجاز به سمت ارتفاعات را گرفته‌ایم و محله مسگرآباد در شرق تهران هم به‌دلیل مشکلات مشابه کاملا تحت کنترل قرار گرفته است.

قالیباف درباره ساخت وسازهای غیرمجاز منطقه مرتضی گرد هم گفت: یک بخش این منطقه در جنوب بزرگراه آزادگان در محدوده خارج شهر و حریم واقع شده است. شهردار تهران ادامه داد: مرتضی‌گرد جزء شهر تهران نیست به همین خاطر فرمانداری و استانداری تلاش می‌کنند تا بتوانند با ساخت و سازهای غیرمجازی که آنجا اتفاق می‌افتد، برخورد کنند. وی افزود: البته اگر از شهرداری کمکی بخواهند – که خواسته‌اند – ما حتما همکاری را با مجموعه فرمانداری و استانداری خواهیم داشت.

قالیباف گفت: متأسفانه براساس تقسیمات کشوری برخی روستاهای حاشیه تهران به‌دلیل نزدیکی با تهران به نوعی خود را تهرانی محسوب می‌کنند ولی توسط بخشداری‌ها اداره می‌شوند؛ بنابراین شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

وی افزود: در طرح جامع که به تصویب شورای‌عالی شهرسازی هم رسیده و دولت برای اجرا آن را ابلاغ کرده بخشی وجود دارد تحت عنوان تقسیمات کشوری که در آن بخش این مشکلات حل خواهد شد و این شهرهای کوچک که چسبیده به تهران و حریم آن هستند تعیین تکلیف می‌شوند وشهرداری تهران می‌تواند بر آنها نظارت و کنترل قانونی پیدا کند.

قالیباف گفت: ما منتظریم زودتر این اتفاق بیفتد. وی که دیروزبه‌منظور افتتاح طرح‌های عمرانی،  فرهنگی وترافیکی در منطقه19 حاضر شده بود، اعتبار این طرح‌ها را بالغ بر 34‌میلیارد تومان اعلام کرد.

قالیباف افزود: در 4‌سال گذشته منطقه‌19 در حوزه‌های مختلف با پیشرفت و رشد قابل‌قبولی مواجه بوده است. مخصوصا در حوزه ترافیکی در گذشته حرکت‌های شرقی غربی در این منطقه امکان پذیر نبود که هم‌اکنون با خیابان شقایق که باز شده و فاز 4 آن در آینده نزدیک در نیمه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد و دسترسی به بزرگراه آیت‌الله سعیدی از اینجا برقرار می‌شود،  شرایط در این منطقه بهتر خواهد شد.

ورزشگاه‌های جنوب تهران 5 برابر شد

محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه 19 گفت: هنوز در منطقه 19 عقب ماندگی‌های فراوانی وجود دارد اما وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کارهای قابل توجهی در این منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه 4 سال قبل تعداد مجموعه‌های ورزشی در این منطقه 10 مجموعه بوده است، عنوان کرد: امروز 50 مجموعه ورزشی در این منطقه وجود دارد. همچنین تعداد مجموعه‌های فرهنگی نیز 10 مجموعه بوده که امروز به مرز حدود 50 مجتمع فرهنگی در این منطقه رسیده‌ایم.

شهردار تهران همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات مد نظر ما در منطقه 19 احداث یک پارک بزرگ و خوب در این منطقه است. ما در جنوب غرب تهران در منطقه 18 پارک خوبی داریم که شهروندان از آن استفاده می‌کنند، در جنوب شرق تهران نیز غیر از پارکی که در منطقه 20 قرار دارد به یک پارک خوب در منطقه 19 نیازمندیم که امیدواریم در زمینی 300 هکتاری این کار انجام شود و در یک برنامه 2 ساله، هر سال بین 100 تا 150 هکتار آن به پارک تبدیل شود.

کد خبر 99124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز