یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران 27 دی در جلسه شورای شهر بر شأن نظارتی این شورا تاکید کرد و از اعضای آن خواست، نظارت خود را بر عملکرد شهرداری به شکل جدی ادامه دهند.

این تاکید از سوی دکتر محمد باقر قالیباف درحالی صورت گرفت که طرح تحقیق و تفحص از منطقه‌یک از سوی شورای اسلامی شهر در دست تصمیم‌گیری بود.

به گفته خسرو دانشجو،  در جلسه27 دی که بدون حضور مستمع برگزار شد، شهردار تهران طی سخنانی تاکید کرد که ‌به هیچ وجه بنای تحمل وقوع تخلف در شهرداری را ندارد و به‌طور قاطع با تخلفات - حتی در حد عزل مدیران شهرداری- برخورد خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: قالیباف خطاب به اعضای شورای شهر تاکید کرد که همه مدیران شهرداری را برای همکاری با گروه تحقیق و تفحص شورای شهر آماده کرده است.

به گفته دانشجو، شهردار تهران اصرار داشت که نتایج گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر هر چه سریع‌تر به اطلاع وی نیز برسد.  با این حال دانشجو دیروز پس از پایان جلسه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: 2فوریت تحقیق و تفحص از شهرداری منطقه یک رای نیاورد و قرارشد به‌صورت عادی در دستور کار کمیسیون‌ها قرارگیرد.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سؤال که آیا فروش متری مسکن و انجام آن توسط یکی از شرکت‌های سازمان نوسازی قانونی است یا خیر؟ افزود: فروش متری در لایحه بودجه به تصویب رسیده و قانونی است اما شرکت‌های زیرمجموعه قانونا نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ بنابراین باید راسا توسط سازمان نوسازی صورت پذیرد.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه 27دی شورا، یک فوریت لایحه مجوز دریافت املاک از مودیان به جای پرداخت عوارض مختلف ساختمانی در شهر تهران نیز به تصویب رسید.

درصورت تصویب نهایی این لایحه،  مودیان بدهکار به شهرداری می‌توانند به جای پرداخت نقدی،  ملک به شهرداری واگذار کنند. وی با اعلام اینکه با تصویب این طرح ساخت و ساز در شهر تهران تسهیل خواهد شد، یادآور شد: در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان بنا، پول نقد در اختیار ندارند و به ارائه ملک به جای پول تمایل دارند و به همین دلیل شهرداری این لایحه را پیشنهاد داده است.

دانشجو همچنین با اشاره به نزدیک شدن پایان مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران گفت: ما لحظه شماری می‌کنیم که این لایحه زودتر ارائه شود. به گفته سخنگوی شورای شهر، وقتی بودجه به شورا می‌آید تمامی دستور کارها از دور خارج می‌شود و تنها لایحه شورا بررسی خواهد شد.

وی کار بررسی بودجه شهرداری را سنگین و طولانی قلمداد کرد و  به‌همین دلیل از شهرداری خواست تا در فرجه قانونی خود نسبت به ارائه لایحه بودجه اقدام کند تا شورای شهر هم سر فرصت به‌صورت دقیق مراحل تصویب بودجه را طی کند.

کد خبر 99689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز