گروه شهری: شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، استانداری و شورای تامین استان تهران با ساخت و سازهای غیرمجاز قاطعانه برخورد خواهد کرد

این تصمیم 13 دی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران گرفته شد. خسرو دانشجو سخنگوی شورا خبر داد که در  جلسه 13 دی محمد باقر قالیباف شهردار تهران به‌همراه  معاونین  مالی-  اداری و شهرسازی  شهرداری نیز شرکت داشت.

وی در ادامه از تاکید مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران برای برخورد ویژه با ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه «مرتضی گرد» سخن گفت که در حریم منطقه 19 واقع شده است.

دانشجو به نقل از رئیس شورای شهر اظهار داشت: مقدمات قانونی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز این منطقه نیز کاملا فراهم شده است و تنها منتظر استانداری تهران هستیم که دستور اقدام عملیاتی را صادر کند.

به گفته چمران همزمان با ابلاغ این دستور، نیروهای مستقر در سر خط به کمک نیروی انتظامی و قوه قضاییه به کمک پرسنل شهرداری خواهد آمد تا کار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را عملیاتی کند.

دانشجو گفت: این دلگرمی از سوی رئیس شورای شهر تهران زمانی به قالیباف داده شد که شهردار تهران از ضرب و شتم و صدمات جبران‌ناپذیر وارده به نیروهای شهرداری (مثل نقص عضو) هنگام برخورد با متخلفان گلایه کرده بود.

دانشجو همچنین افزود:13 دی اعضای شورای شهر تهران از قالیباف در باره زمان دقیق بهره‌برداری از تونل توحید پرسیدند که شهردار تهران نیز در این‌باره قول موکد داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تونل به روی شهروندان تهرانی گشوده خواهد شد. به گفته دانشجو هم‌اکنون 99 درصد کار ساخت تونل به اتمام رسیده و فقط اندک عملیاتی لازم است تا بهره‌برداری این تونل محقق شود.

سخنگوی شورای شهر توضیح داد: ساختار زمین شناسی منطقه‌ای که تونل توحید در آن واقع شده است و شرایط خاص آب‌های سطحی و سیستم فاضلاب شهر تهران که به‌صورت چاه‌های جذبی است سبب بروز مشکلاتی در جریان ساخت تونل توحید شد. دیروز همچنین اعضای شورای شهر با شهردار تهران در باره احداث طرح کمربندی کهریزک به توافق رسیدند.

سخنگوی شورای شهر تهران، ساخت کمربندی کهریزک را خواست بحق مردم این منطقه دانست و عنوان کرد: این طرح با قولی که قالیباف داد قرار است در حداقل زمان ممکن به اجرا درآید و در این‌باره نیز اداره کل راه و ترابری آمادگی خود را برای کمک به شهرداری در ساخت این کمربندی اعلام داشته است.

بحث الزام شهرداری تهران به ارائه طرح‌های تفصیلی مناطق تا پایان دی ماه نیز در جلسه دیروز شورای شهر مطرح شد.دانشجو در این باره گفت: تهیه طرح‌های تفصیلی معمولا به 4 تا  5 سال زمان نیاز دارد اما در مورد تهیه طرح تفصیلی شهر تهران این زمان به حداقل زمان ممکن تقلیل یافت.

بحث بعدی لایحه ارزش افزوده بود که به لایحه تعیین ضوابط مالی و اصلاح نحوه دریافت عوارض از املاک شهری در اجرای طرح‌های تفصیلی جدید تغییر نام پیدا کرد. وی ادامه داد: براساس این لایحه وقتی طرح‌های تفصیلی تهیه و ابلاغ شود ممکن است بعضی املاک تغییر کاربری پیدا کرده با ارزش افزوده مواجه شوند که تمام تلاش اعضای شورای شهر به‌همراه کارشناسان و متخصصین مربوطه این است تا نحوه برخورد با مواردی اینچنین چگونه باشد.

با این حال پس از 2 ساعت بحث و بررسی، برای بررسی بیشتر یک هفته زمان داده شد تا اگر اصلاحاتی لازم است اعمال و سپس برای تصویب به شورای شهر ارائه شود.

کد خبر 98667

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز