شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل حریم شهرداری تهران از اعلام اسامی متخلفان حقیقی و حقوقی حریم پایتخت بدون اغماض خبر داد و گفت: از این پس به‌شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

سیدصباح‌الدین متقی افزود: به‌منظور حراست و نظارت بر محدوده حریم تهران، تهیه طرح جامع «حریم» در دست انجام است.این مقام مسئول در شهرداری تهران  به مهر گفت: براساس تعاریف طرح جامع تهران، حریم پایتخت صرفا به کاربری‌های خدماتی، آموزشی و گردشگری با اولویت فضای سبز اختصاص می‌یابد.

متقی خط حریم را کمربند ایمنی شهر تهران و به‌عنوان مرکز پشتیبانی تفرجگاهی مردم داخل شهردانست وگفت که در گام نخست برای حفاظت از  آن، خط بیرونی حریم به دقت مشخص شده است.

مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به تفاوت محدوده شهر تهران با حریم گفت: محدوده کمربندی است به طول تقریبی 1200 کیلومتر که به دور تهران کشیده شده و حریم سطحی به وسعت 5918 کیلومتر مربع است که مناطق مختلفی مانند اسلامشهر، شهریار و مانند آن را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر برخورد قاطع شهرداری با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با قوه قضاییه و نیروی انتظامی از این پس با تمامی متخلفان حقیقی و حقوقی که در حریم اقدام به ساخت و ساز کرده و یا پیش از این ساختمانی را در آن ساخته باشند، به‌شدت برخورد کرده و ساختمان‌های مذکور تخریب می‌شوند.

مدیرکل حریم شهرداری تهران در این خصوص گفت: درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم به‌ویژه در شمال و شرق تهران بایست پروانه ساختمان باطل شود و همچنین در شرایطی که ساختمان مورد نظر فاقد پروانه باشد بی‌درنگ تخریب می‌شود.متقی بیان داشت: لیست تمامی اشخاص، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی متخلف در این خصوص بدون توجه به‌عنوان و جایگاه آنها در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

مدیرکل حریم شهرداری تهران با هشدار به مردم، در زمینه خرید ملک یا زمین در تهران افزود: امروز بسیار دیده می‌شود که ملکی به بهایی اندک به فروش گذاشته می‌شود؛ چراکه این ساختمان یا زمین در حریم شهر تهران بوده و هرگونه ساخت و ساز در آن غیرمجاز و طبیعی است درصورت بروز تخلف با مالک آن برخورد و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شود.

این مقام مسئول در شهرداری تهران گفت: خریداران املاک قبل از هرگونه معامله ‌باید  از صحت و بی‌عیب بودن سند و پروانه ساختمانی ملک مورد معامله اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

متقی همچنین از تشکیل ستادهای حریم در 9 منطقه‌ای که دارای حریم هستند خبر داد و تصریح کرد: سیاست ما در وهله نخست جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حال انجام در حریم است و در مرحله بعد تخریب ساختمان‌های ساخته شده با وجود حضور ساکنان در آنهاست.

کد خبر 95800

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز