همشهری آنلاین - محسن احمدی: با مجریان ساختمانی درصورت به کارگیری نیروی انسانی غیرماهر برخورد خواهد شد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: با مجریان ساختمان‌های بالای 3هزار متر مربع که از نیروی انسانی بدون گواهی مهارت فنی و شغلی در عملیات ساختمانی استفاده کنند، برخورد می‌شود.

محمدباقرخسروی با تاکید بر اهمیت استفاده از کارگران و نیروهای متخصص و کارآزموده در فرایند اجرایی و عمرانی ساختمان گفت: یکی از الزامات فنی ساخت و ساز دارابودن زونکن‌های کارگاهی است.

وی افزود: براین اساس مالک ملزم است تا اطلاعات تمامی مراحل و فرایند ساخت را در زونکن کارگاهی الصاق و نگهداری کند. این اطلاعات شامل گواهی‌های مربوط به آزمایش جوش و بتن، نقشه‌های معماری، سازه‌ای و تاسیساتی، گزارش مرحله‌ای حضور در محل مهندسان ناظر، اطلاعات نیروی انسانی مانند گواهی اشتغال به کار و گواهینامه‌های مهارت شغلی است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای اجرایی شدن ماده 4 قانون نظام مهندسی تصریح کرد: با اولویت در ساختمان‌های بالای 3هزار متر مربع، ابتدا به‌صورت مکتوب، مراتب نقض را به مالک گوشزد کرده و درصورت بی‌توجهی برای حفظ ایمنی شهروندان و همچنین محافظت از سرمایه‌های ملی و ایمنی اجرا، از ادامه کار جلوگیری می‌شود.

خسروی با بیان اینکه این اقدام از سوی شهرداری به هیچ وجه برخلاف مسئولیت وزارت کار و امور اجتماعی نخواهد بود، گفت: این وزارتخانه برابر قانون کار موظف به برخورد با نیروی کار بدون گواهی اشتغال و مهارت شغلی بوده و همین امر، سبب می‌شود از یک سو مجریان در به‌کار‌گیری نیروی کار به این الزام توجه کنند و از سوی دیگر افرادی که مایل به کار در عرصه‌های عمرانی و اجرایی ساخت‌وساز باشند، براساس قانون کار ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت و دریافت گواهی مربوط از مراکز مورد تایید وزارت کار و امور اجتماعی هستند.

کد خبر 96868

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز