مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس آژانس فضایی روسیه خبر از ارسال یک سفینه به فضا برای نابود کردن یک شهاب‌سنگ عظیم داد که احتمال دارد تا سال 2029 با زمین برخورد کند

به گزارش اسوشیتدپرس، آناتولی پرمینوف در مصاحبه با رادیو گولوس روسی گفت که به زودی نشستی برای این منظور تشکیل خواهد شد که از ناسا، سازمان فضایی اروپا و آژانش فضایی چین و چند کشور دیگر نیز برای شرکت در آن دعوت خواهد شد.

شهاب سنگ 270 متری "آپوفیس" برای اولین بار در سال 2004 شناسایی شد و احتمال برخورد آن به زمین در سال 2029، یک به 39 تخمین زده شد.

با این حال مطالعات بیشتر محققان نشان داد که به احتمال زیاد این شهاب‌سنگ کمتر از 29450 متر به زمین نزدیک نخواهد شد و احتمال برخورد بسیار کم است.

مدتی بعد ناسا احتمال برخورد آپوفیس به زمین در سال 2036 را یک به 45هزار اعلام کرد ولی در ماه اکتبر 2009 این میزان به 250 هزار اصلاح شد.

ناسا در آن زمان همچنین اعلام کرد که احتمال برخورد دیگری در سال 2068، یک به 330 هزار خواهد بود.

دانشمندان ناسا علت پایین بودن این احتمال را در مسیر حرکت آپوفیس می‌دانند.

برخورد شهاب‌سنگ با زمین و تلاش برای منهدم و یا منحرف کردن آن برای سال‌ها یکی از دغده‌های دانشمندان بوده‌است. بعضی از آن‌ها معتقد هستند که ارسال یک مدار گرد و تلاش برای تغییر مسیر آن راه مناسبی برای برطرف کردن خطر برخورد با زمین است و بعضی دیگر ارسال یک سفینه برای برخورد با آن و در نتیجه ایجاد تغییر در اندازه حرکت آن را موثرتر از روش‌های دیگر می‌دانند.

کد خبر 98657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز