همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که همه باید به قانون پایبند باشند، فراتر از آن نروند و لازمه پیشرفت مستمر در کشور نیز قانونگرایی است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه شب 12 دی در همایش سربداران در شهر سبزوار طی سخنانی بر پایبندی به قانون تاکید کرد و اظهار داشت: پیشرفت وقتی در پناه قانون و برنامه باشد نظم می‌یابد و همیشه قابل پیش بینی است اما اگر از چارچوب‌های قانونی فراتر رود ممکن است در نقاطی کارهای خوب انجام شود اما چون نظم ندارد نظم همگون را نیز بر هم بزند.

وی با تاکید بر لزوم کار قانونمند در کشور اظهار داشت: گاهی قانون‌ها باعث کندی کارها نیز می‌شود. برای هر پدیده خاصی نمی‌شود قانون گذاشت. ما باید بپذیریم که در قانونگرایی محدودیت است اما نتیجه قانونگرایی پیشرفت مستمر است لذا همه باید به آن پایبند باشیم. اگر چنین باشد در عرصه اقتصادی نیز پیشرفت حاصل می‌شود و در سیاست هم حوزه قدرت سیاسی کشور توانمند می‌شود و کمتر شاهد حوادث اخیر هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: باید بپذیریم در جامعه ما هنوز این مورد به فرهنگ محکمی تبدیل نشده است. در بعضی از وجوه بی‌قانونی شد ولی قباحت سخت بدنبال نداشت. ولی در ظهر عاشورا صورت سخیف آن علنی شد و به مقدسات فکری ما توهین شد.

علی لاریجانی افزود: هر چه در معارف دینی عمق داشته باشیم و کار کنیم در این زمینه این حوادث کمتر رخ می‌دهد اما اگر عمق وجود نداشته باشد، گردابی که بوجود می‌آید قدرت نفوذ را کم می‌کند و راه مقابله با آن تقویت بنیه فکر اسلامی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه همه گروه‌ها و جریاناتی که قبل و بعد از انقلاب روحانیون را نفی می‌کردند متاعی برای جایگزینی نداشتند تصریح کرد: اگر ما سعادتی برای کشور و انقلاب می‌خواهیم باید به پیروی از روحانیت توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشدید اختلافات بویژه در پی حوادث اخیر در کشور فرسایش ایجاد خواهد کرد، افزود: اما چون ما اصل ولایت را و شخصی چون حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری این انقلاب را داریم، می‌توان این گرداب‌ها را به توانمندی در کشور تبدیل کرد.

کد خبر 98632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز