همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه تلاش کنند که فضای برادری در کشور فراهم شده تا زمینه توسعه آبادانی نیز فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی در چهارمین روز از سفر خود به استان خراسان رضوی صبح روز شنبه 12 دی در جمع مردم قوچان حضور یافت.

وی در جمع مردم این شهر با اشاره به مشکلات قوچان گفت: مسئله عمده در این منطقه کم آبی است که برای کشاورزان مشکلات فراوانی به وجود آورده است.

وی خاطرنشان ساخت: البته در این زمینه طرحی تهیه شده که تا حدی می‌تواند از مشکلات بکاهد.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: امروز در دنیا تلاش می‌شود که اسلام نوع دیگری معرفی شود این درحالی است که اسلام دینی صلح‌طلب است.

لاریجانی با بیان اینکه برخی در سطح دنیا تلاش می‌کنند جریان اسلامی را جریانی افراطی معرفی نمایند، گفت : این در حالی است که اسلام اهل مدارا است ولی هرگز دست از جهاد بر نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی حوادثی که در چند ماه اخیر در سطح کشور رخ داد را در سطح و تراز عزت‌مندی نظام ندانست و تصریح کرد: اگر کسی نگاه ملی داشته باشد نباید مسیری را طرحی کند که به این سرانجام بیانجامد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند در دنیای اسلام است، یادآور شد: در واقع این خون شهدا و اقدامات مجاهدان از ابتدای انقلاب تا کنون است که نظام را به این مرحله رسانده و تراز کشورمان را بالا برده است.

علی لاریجانی متذکر شد: هر گروه اندکی می‌تواند هر حرف ناصوابی بزند ولی مهم این است که آن‌ها خود محاسبه کنند که چقدر حرف‌هایشان به درد نظام می‌خورد.

وی خاطرنشان ساخت: البته در کشوری که آزادی بیان وجود دارد این گونه حرف‌ها نیز زده خواهد شد اما باید این حرف‌ها همراه با متانت و ادب اسلامی باشد.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه به تحرکات موذیانه اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز صهیونیست‌ها در حال پیگیری طرح بسیار موذیانه‌ای در منطقه هستند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند کشورهای عرب منطقه را به چالش کشانده و فلش فشارها را به سمت ایران متمایل کنند.

وی با یادآور شدن دو شکست پی در پی که رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه متحمل شد، تصریح کرد: آن‌ها قصد تلافی دارند.

وی اظهار داشت: البته صهیونیست‌ها می‌دانند که نقش ایران در توازن قدرت منطقه‌ای تا چه حد موثر است از این رو چرا باید حرف‌هایی بزنیم که صهیونیست‌ها از آن سوء استفاده کنند.

لاریجانی با متذکر شدن اینکه اقدامات شش ماه گذشته برای انقلاب مضر بود، گفت: البته این اقدامات فوائدی نیز در پی داشت که از جمله این فوائد می‌توان به ایجاد هوشیاری و بصیرت بیشتر در بین مردم اشاره کرد.

رئیس قوه مقننه حوادث چند روز گذشته را از اهمیت بیشتری برخوردار دانست و افزود: در این حوادث برخی در حال سامان دادن اقداماتی بودند که در آن قصد ایجاد اختلاف عمیق در کشور داشتند.

وی تاکید کرد: به آنها می‌گوییم که مجلس ایستادگی کرده و از این پس هم ایستادگی خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم عده‌ای به امام حسین (ع) و اولیای دین توهین کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه توهین به امام حسین (ع) در روز عاشورا اقدام کوچکی نبود خطاب به اهانت کنندگان گفت: شما جایی را هدف قرار دادید که ما هر چه داریم از آنجا داریم.

وی افزود: به ولایت فقیه هتاکی کرده‌اند ولی باید بدانند که ما معتقدیم این ولایت فقیه است که در کشور ثبات ایجاد کرده لذا باید برای شما هم روشن شود که ما با تمام وجود پای ولایت فقیه ایستاده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه 9 دی را حرکتی ملی برای دفاع از اسلام توصیف کرد که همه مسائل را حل کرد.

وی یادآور شد:  البته کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که از بیرون صحنه را نگاه کردند و با عجله وارد صحنه شدند، امروز باید شرمنده باشند.

لاریجانی تصریح کرد: امروز دیگر مردم جهت را به همه نشان داده‌اند لذا وقت آن است که جریان‌های سیاسی نیز راه خود را انتخاب کنند و خود را در مقابل سیل خروشان و اراده ملت قرار ندهند.

وی از همه خواست تا تلاش کنند که فضای برادری در کشور فراهم شده تا زمینه توسعه آبادانی نیز فراهم شود.

کد خبر 98555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز