یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

در حالی که تجربه‌های قبلی در زمینه عرضه گوشت قرمز منجمد برای کاهش قیمت گوشت تازه در بازار چندان کارآمد نبوده است باز هم مسئولان از عرضه گوشت منجمد گوساله برای ایجاد تعادل در بازار شب عید خبر می‌دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گاوی با اعلام این خبر، گفت: از ماه آینده توسط وزارت بازرگانی و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام گوشت قرمز منجمد برای تنظیم بازار شب عید عرضه می‌شود.علی خندان رو جوان، افزود: قیمت مناسب گوشت منجمدی که در قالب این طرح عرضه خواهد شد موجب تنظیم بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون قیمت گوشت گوساله گرم در بازار10‌هزار تا 10‌هزار و 500‌تومان است و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا پایان ماه، 10‌درصد کاهش ‌یابد.خندان‌رو جوان به طرح توزیع گوشت گرم گوساله با قیمت 7هزار و 300‌تومان در چند هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: عرضه این گوشت از 16‌‌آذر ماه جهت تنظیم بازار در ایام ماه محرم آغاز شد و ظرف این مدت 4هزار رأس گاو کشتار و در واحدهای تحت نظارت اتحادیه تهران عرضه شد.

توزیع گوشت مرغ بسته‌بندی شده

سرپرست سازمان بازرگانی استان تهران نیز‌، از آمادگی کامل واحد‌های صنفی این استان‌ برای توزیع گوشت مرغ بسته‌بندی‌شده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان تهران یدالله صادقی- سرپرست این سازمان- با اعلام این خبر گفت: موضوع بحث توزیع گوشت مرغ بسته‌بندی‌شده در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان تهران، مطرح شده و آنچه در حیطه وظایف سازمان بازرگانی قرار می‌گیرد مسئله توزیع است که در این زمینه در تمام استان تهران آمادگی کامل وجود دارد.وی افزود: در حال حاضر سازمان دامپزشکی این مسئله را پیگیری می‌کند و هر زمان گوشت مرغ به‌صورت بسته‌بندی‌شده در اختیار اصناف استان تهران قرار بگیرد، توزیع آن نیز آغاز می‌شود.

صادقی با بیان اینکه توزیع گوشت مرغ بسته‌بندی شده تا به حال در چند منطقه استان تهران به‌صورت‌ آزمایشی انجام شده است، تصریح کرد: استفاده از گوشت گرم به‌صورت بسته‌بندی‌شده، با توجه به عادت و فرهنگ مصرفی رایج، کمتر مورد استقبال قرار گرفته است‌.

توزیع با اصناف کارت

همچنین رئیس ستاد بسیج اقتصادی از توزیع گوشت قرمز ، مرغ و تخم‌مرغ از ابتدای بهمن با اصناف کارت خبر داده است. جواد اسماعیلی با بیان اینکه این سه قلم کالا مانند شبکه توزیع شیر یارانه‌ای در کشور عرضه خواهد شد، گفت: اتحادیه‌ها و اصنافی که تاکنون از شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی، ‌گوشت قرمز ، مرغ و تخم‌مرغ دریافت می‌کردند باید به اصناف کارت مجهز شوند.وی افزود: کامیون‌های یخچال‌دار که این اقلام را توزیع می‌کنند در آینده‌ای نزدیک به دستگاه‌های (pos) مجهز خواهند شد.

رئیس ستاد بسیج اقتصادی در ادامه با بیان اینکه توزیع گوشت و مرغ از طریق این شبکه آمار و ارقام توزیع کالا را به روز و حتی لحظه‌ای در اختیار برنامه‌ریزان قرار می‌دهد، گفت: این کار بهترین روش برای تنظیم نحوه توزیع کالا و تنظیم بازار است. پس از آنکه تنظیم بازار گوشت و مرغ با نظر رئیس‌جمهوری به وزارت بازرگانی سپرده شد، وزیر بازرگانی وعده داد که مصرف‌کنندگان به‌زودی شاهد کاهش قیمت محصولات پروتئینی خواهند بود.

کد خبر 98627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز