شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: طرح «شناسنامه‌دارشدن مدارس» کشور که از سال 83 شروع شد و قرار بود تا شهریور 84 انجام شود، با وجود گذشت 5 سال هنوز هم ادامه دارد

هر چند که معاون وزیر آموزش و پرورش نوید داده که برای مدارس شناسنامه تهیه می‌شود. با آنکه معاون وقت عمرانی وزارت آموزش و پرورش در دی‌ماه سال 83 از تهیه 100هزار شناسنامه برای مدارس کشور خبر داد، دیروز یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که « برای نخستین‌بار مدارس کشور شناسنامه‌دار می‌شوند.»

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات طرح شناسنامه مدارس اظهار کرد: بر این اساس در سر‌در و ورودی اصلی همه مدارس کشور تابلوهای متحدالشکلی به‌عنوان شناسنامه مدرسه با هدف معرفی کامل فضای آموزشی آن مدرسه نصب می‌شود.

در شناسنامه مدارس مواردی چون نام آموزشگاه، دوره تحصیلی و جنسیت به‌صورت گویا و خوانا از سایر موارد با خط نستعلیق نوشته می‌شود.به گفته وی، در این تابلو همچنین باید سال تأسیس مدرسه در قسمت سمت راست گوشه پایین و آرم جمهوری اسلامی ایران در قسمت سمت راست گوشه بالا نوشته شود.

در گوشه چپ بالای تابلو نیز این سخن امام خمینی (ره) که «تعلیم و تعلم عبادت است» و در گوشه چپ پایین تابلو منطقه آموزش و پرورش هر مدرسه درج خواهد شد. معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: نصب شناسنامه متحدالشکل در سر‌در مدارس برای همه مدارس نوساز رعایت می‌شود و برای مدارس قدیمی نیز با توجه به اجباری بودن اجرای طرح، به‌تدریج موضوع در دست اقدام است.

طرح شش ماهه یا پنج ساله

این اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش در حالی است که سال 83، معاون وقت وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که « 100هزار شناسنامه برای ۹۰هزار فضا و ساختمان آموزشی کشور تهیه شده است.»

سید‌ محمد‌علی افشانی اعلام کرده بود که مرحله اول طرح شناسنامه‌دار کردن مدارس کشور تا شهریور ماه سال 84 به پایان می‌رسد. در مرحله دوم نقشه‌های الکترونیکی موقعیت مدارس تهیه می‌شود.

براساس طرحی که افشانی چند سال پیش اعلام کرده همه مدارس صاحب شناسنامه‌ای با درج مشخصات عمومی مانند مالکیت ساختمان، زمین، وضعیت ثبتی، مساحت، پلاک اصلی و فرعی، نوع مالکیت، کاربری ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، شهری و روستایی، استان، شهرستان، بخش، روستا، خیابان، دولتی، غیرانتفاعی، وضعیت عمومی انشعابات، نحوه تأمین انرژی گرمایشی و سرمایشی، دفع فاضلاب، کپسول اطفای حریق و هواساز، اعتبار هزینه شده برای ساخت و... می‌شوند.

کد خبر 98576

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز