همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سعی دشمن تشویش خاطر داخلی در کشور است، گفت:

هر سلیقه سیاسی که امروز دلش برای منافع ایران، اسلام و انقلاب می سوزد یک وظیفه مهم دارد و آن اطاعت از ولایت فقیه است.به گزارش مهر ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 9 دی در اولین روز سفر خود به این استان با حضور در اجلاسیه بزرگداشت یک هزار شهید تربت حیدریه طی سخنانی اظهار داشت: در بدو ورود به این مکان حالم به گونه‌ای بود که احساس کردم در گوشم این نجوا وجود دارد که اینجا وادی مقدسی است و در محضر هزار شهید گام نهادن جرات می‌خواهد.

وی افزود: من برای حضور در این جلسات احساس حقارت می‌کنم زیرا این جلسات پر از معنویت و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت اسلام و ایران است.

لاریجانی خطاب به خانواده شهدا اظهار داشت: آفرین بر شما که چنین ملتی هستید که در بین خودتان چنین مجاهدان فی سبیل الله را تربیت کرده‌اید. همه ما قدردان خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان هستیم.

لاریجانی با اشاره به پشت سر گذاشتن فراز و فرودهایی در 30 سال گذشته با طرح این سئوال که با وجود طراحی‌ها و ضدیت‌ها با انقلاب چه عاملی باعث شد این صلابت استواری در کشور ما حفظ شود گف: تبعیت از فکر اسلامی و تعبد نسبت به خدا و رسول او باعث احیا می شود. درخشندگی ایران و استقلال سیاسی آن که خصوصیت منحصر به فرد است در نتیجه همین تعبد و تفکر اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاع ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر رفتارهای ظالمانه آمریکا گفت: این ویژگی‌ها از خصوصیات یک کشور زنده است.

وی وابستگی دیگر کشورها به ابرقدرت‌ها را ضعف این کشورها دانست و گفت: این کشورها در تصمیمگیری‌های خود دچار مشکل هستند همچنان که برخی کشورهای عربی نیز به صورت پنهانی به اسرائیل کمک کرده اند. کشورهای کمک کننده به اسرائیل زنده نیستند و وزنی هم ندارند. تا وقتی پول دارند از پول آن‌ها استفاده می‌کنند و تا همان زمان در صحنه حضور دارند.

لاریجانی با بیان اینکه امروز آن‌ها در رسانه‌هایشان درشتگویی می کنند اما در دلشان می‌دانند که ایران کشور بزرگی است، گفت: آن‌ها جرات این را ندارند که در رسانه‌ها به این امر اعتراض کنند و استقلال سیاسی ایران را با لفظ تندروی می‌خوانند و خطاب به ما می‌گویند آرام باشید در حالی که باید به آن‌ها بگوییم شما زنده باشید.

وی مولفه موثر دیگر در ایستادگی ایران را وجود خصوصیت جهادی در ملت خواند و گفت: این خصوصیت در انقلاب اسلامی احیا شد و این ویژگی کشور را زنده می‌کند اگر ایران امروز سربلند است به خاطر این روحیه جهادی است و ما نباید به الفاظی چون تروریست و خشونت طلب گوش دهیم آن‌ها این حرف‌ها را می‌زنند تا شما را از فرهنگ جهادی دور کنند. آنچه سربلندی و عزت برای ایران به وجود آورد و ملت ایران را زنده کرد عنصر جهاد فی سبیل الله بود.

رئیس مجلس تاکید کرد: جهاد خشونت نیست بلکه احیای انسان‌هاست. امروز اگر دو عنصر تبعیت از خدا و جهاد را داشته باشیم جای نگرانی نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های اوباما و سخن از  تغییر استراتژی در قبال کشورهای دیگر از سوی رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: علی رغم این حرف‌های ظاهرپسند که طوفانی هم در منطقه نسبت به ایران ایجاد کرده بود من از همان ابتدا تردید جدی داشتم و مطمئن بودم که این شگرد جدیدی است و هیچ گاه باور نمی‌کردم یک مرتبه آنقدر خوب شوند که حقوق فلسطینیها و مسلمانان را بدهند اما امروز می‌توانیم شرایط را تحلیل کنیم.

وی افزود: آن‌ها در دوره بوش با رفتار سخت نسبت به جمهوری اسلامی عمل کردند و از ادبیات سخت مانند جنگ صلیبی صحبت کردند و بوش در اولین مصاحبه پس از اشغال افغانستان ایران را محور شرارت خواند و قصد داشت مقدمات اقدامات نظامی را فراهم کند و تصورشان این بود می‌توانند با فشار بیرونی ایران را تسلیم کنند اما راهبری استراتژیک رهبر انقلاب وضع را به کلی عوض کرد و شرایط را تغییر داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحلیل من این است که باید شرایط درونی ایران را تغییر می‌دادند و این موذیانه تر ازحرکت قبلی است . در رفتار قبلی ملت تکلیف خود را می‌دانستند اما رفتار مزدورانه برای نفوذ در ایران فضا را مغشوش می‌کند مخصوصا اگر کسانی در داخل فریب آن را بخورند.

لاریجانی با اشاره به حمایت صریح آمریکا از حرمت شکنان در روز عاشورا خطاب به آنان گفت: یک اشتباه بزرگ درباره ملت ایران این است که فکر می‌کنند با این لفاظی‌ها می‌توانند مردم را فریب دهند اما دست شما خیلی زود رو شد.

نماینده مردم قم خطاب به خانواده شهدا و رجال سیاسی و نظامی کشور در این مراسم گفت: شما مانند نگین برای ما می درخشید و من مطئمن هستم همین طور که صحنه را مشاهده می‌کنید وضعیت را تشخیص می‌دهید برداشت من این است که آمریکا و غرب و رژیم عجوزه صهیونیستی استراتژی دخالت در امور داخلی ایران را پیش گرفته‌اند در حالی که اشتباه می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید تحلیل کاملا درستی از اوضاع داشته باشیم گفت: آن‌ها خط دخالت در ایران را دنبال می‌کنند و زمانی فتنه کور خواهد شد که ملت در صحنه باشند و با این افراد با جدیت برخورد کنند.

لاریجانی تاکید کرد: نباید از هیاهوی آنها ترسید. جالب آن است که ظهر عاشورا یک عده که ضد دین بودند به امام حسین (ع) توهین کردند و با تخریب اموال دولت و ماشین‌ها و تعرض به نیروی انتظامی اقدامات سخیف انجام دادند از آن طرف عده‌ای نگران شدند و گفتند ما به رژیم ایران تاکید می‌کنیم که حقوق این افراد پایمال نشود!

وی خطاب به مردم گفت: حرف‌های این‌ها را نباید جدی گرفت و باید با این افراد با قاطعیت برخورد کرد راه آن نیز این است که مردم در صحنه باشند و با قاطعیت با آن‌ها برخورد کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در فضای غبارآلود همواره بحث و جدال وجود دارد، گفت: اما راه درست این است که آنجا که فضا غبارآلود می‌شود به ولایت فقیه تمسک داشت زیرا تمسک به ولایت فقیه انسان را نجات می‌دهد و همه باید بدانند در این فضا راهی را که ولایت فقیه توصیه می‌کند باید پیش گرفت.

لاریجانی گفت: امروز تشویش خاطر داخلی ایجاد می‌کنند و راه نجات در پیروی از ولایت فقیه است هر سلیقه سیاسی که امروز دلش برای منافع ایران، اسلام و انقلاب می‌سوزد یک وظیفه مهم دارد و آن اطاعت از ولایت فقیه است و این راه نجات کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پیروان ولایت فقیه در عقیده خود راسخ هستند و مجال نمی‌دهند عده‌ای خفاش وار به ساحت امام حسین (ع) و ولایت فقیه اهانت کنند بلکه راهشان را مسدود می‌کنند.

لاریجانی تاکید کرد: مطمئن هستم ملتی که این همه امتحان‌های مختلف را طی کرده، با سربلندی از این آزمون نیز خارج می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه همزمان با راهپیمایی سراسر کشور در محکومیت هتک در روز عاشورا در مراسم راهپیمایی در شهر تربت حیدریه شرکت خواهد کرد.

کد خبر 98393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز