دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گویا این روز‌ها پاتوق‌ها نیز مجهز به کارتخوان شده‌اند و برای وارد شدن به آنها حتما باید کارت الکترونیکی به همراه داشت.

 اگر باور نمی‌کنید یک شب کنار برخی از این شعبه‌های الکترونیکی 24 ساعته بانک‌ها بایستید. چنانچه خوش شانس باشید برخی راننده‌ها و دیگر افرادی را که برای گریز از سرما وارد این بانک‌ها شده‌اند، خواهید دید.

از آنجا که این بانک‌ها دارای سیستم‌های گرمایشی مناسبی هستند برخی راننده‌ها و حتی فروشنده‌ها وارد آنها شده و این مکان را به پاتوق خود بدل می‌کنند. این افراد که کارت بانک برایشان حکم کارت ورود به پاتوق را دارد گاهی تا ساعت‌ها در این مکان حضور دارند.

از آنجا که بانک‌های یاد شده تاثیر بسیار مفیدی در سرعت دادن به کار‌های بانکی شهروندان داشته اند، بهتر است با تجمع افراد در این مکان برخورد شود. زیرا در ساعات پایانی شب،‌ بسیاری از شهروندان با دیدن این افراد، جرات ورود به بانک را ندارند.

سرسره عابر پیاده

با اینکه در اغلب موارد، خودرو‌ها تا روی خطوط عابر پیاده پیش آمده و در عمل، اثری از این  خط‌، باقی نمی‌ماند اما در همان موارد معدودی هم که عابران می‌خواهند با خیالی آسوده از روی خط عبور کنند، چنانچه باران باریده باشد این خطوط به سرسره صیقلی بدل می‌شوند.

به نظر می‌رسد رنگ‌هایی که برای این خط‌کشی‌ها در نظر گرفته شده درمجاورت رطوبت به سرعت لغزنده می‌شوند و از اصطکاک لازم برخوردار نیستند. به گواه شهروندانی که در این خصوص با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته‌اند،‌ این خطوط باعث لیز خوردن وسایط نقلیه نیز می‌شوند. به طوری که هنگام بارندگی یا خیس بودن این بخش از شهر، خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها به شکل خطرناکی لیز خورده و گاهی نیز تصادف‌هایی را رقم زده‌اند.

سبزی‌های گل‌آلود

با توجه به اینکه در فصل بارندگی‌ها به سر می‌بریم، سبزی‌ها با مقدار زیادی گل و لای به میوه‌ و سبزی‌فروشی می‌رسند. معمولا در بیشتر میوه‌فروشی‌ها، تلاش می‌شود تا دست‌کم مقداری از این گل و لای از سبزی جدا شود.

اما متاسفانه در برخی موارد اینگونه نیست و میوه و سبزی در حالی به دست مردم می‌رسد که مقدار زیادی گل به همراه آن است. این در حالی است که این گل و لای وزن زیادی هم دارد و در واقع بخش قابل توجهی از وزن سبزی به همین گل و لای مربوط می‌شود. به گفته شهروندان بهتر است تا در این موارد هم میوه‌فروشی‌ها دقت بیشتری به خرج دهند تا مشتریان بی‌دلیل بابت وزن گل چسبیده به سبزی هزینه نکنند.

گفتنی است در برخی موارد هم که مشتریان از این موضوع به سبزی‌فروش گله می‌کنند با پاسخ تند برخی از آنها مواجه می‌شوند.  هرچند در ظاهر قیمت سبزی همراه با گل‌هایش چندان گران نیست اما به هرترتیب نمونه‌ای از ضایع شدن حقوق مشتریان محسوب می‌شود.

جای خالی سرعت‌گیر

در شرایطی که در برخی از خیابان‌ها تعداد زیاد سرعت‌گیر‌ها رانندگان را کلافه می‌کند، در برخی نقاط شهر خیابان‌ها به سرعت‌گیر مجهز نیستند و جای خالی آنها فضا را برای افزایش سرعت رانندگان آزادتر می‌کند.

هرچند رانندگان باید طبق قوانین راهنمایی و رانندگی و با سرعت مجاز رانندگی کنند اما سرعت‌گیر‌ها هم به نوبه خود در کاهش سرعت و هوشیاری رانندگان نقش دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود کارشناسان راهنمایی و رانندگی در مورد شناسایی خیابان‌هایی که به سرعت‌گیر مجهز نیستند، اقدام کنند.

البته شهروندان هم در این زمینه نقش بسزایی دارند. آنها می‌توانند مواردی را که خیابان‌ها به سرعت‌گیر مجهز نیستند به سامانه 137 گزارش کنند تا در مورد نصب سرعت‌گیر در این خیابان‌ها اقدام شود. به هر حال وجود سرعت‌‌گیر کافی تا حدی سلامت جان رهگذران را تامین می‌کند.

کد خبر 97868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز