یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

اگر تصور کنیم که حمایت از کار و تکدی‌گری کودکان انجمنی دارد، به طور حتم تمام افرادی که به کودکان خیابان پول می‌دهند عضو درجه‌ یک این انجمن هستند.

زیرا با هر اسکناس و سکه‌ای که به این کودکان می‌دهیم در واقع به کسانی که آنها را در این هوای سرد به کوچه و خیابان فرستاده‌اند کمک کرده‌ایم. درمقابل می‌توانیم تصور کنیم تمام اعضای یاد شده از این انجمن استعفا دهند و دیگر هیچ پولی به کودکان کار و متکدی ندهند.

به طور حتم، والدین یا حتی افرادی که آنها را برای این کار اجیر می‌کنند دیگر هیچ سودی برای استفاده از آنها نمی‌بینند و بسیاری از کودکان یاد شده به سر کلاس درس باز می‌گردند.

البته نباید فراموش کرد که بدون این انجمن نیز ریشه‌های فقر به طور کامل خشک نخواهد شد اما در گام نخست پس از این، دیگر کودکان، برخلاف میل خود به کار و  تکدی‌گری یا بهتر بگوییم برای جلب ترحم دیگران، به کوچه و خیابان‌های سرد شهر فرستاده نمی‌شوند.

 سقفی برای اتوبوس‌سوار‌ها

چه جزو کسانی باشی که برای فرار از کرایه‌ سواری‌ها سوار اتوبوس می‌شوی، چه جزو معدود افرادی باشی که برای کاهش بار‌ترافیک و آلودگی پایتخت خودروی شخصی‌ات را در پارکینگ گذاشته‌ای، دیدن ایستگاه‌های شیک و زیبای جدید برایت دلخوشی بزرگی است.

ایستگاه‌های جدید، انتظار را برای رسیدن اتوبوس‌ها تحمل‌پذیر‌تر کرده‌اند و مردم با نگاه‌های جست‌وجوگر و حساسی که به این ایستگاه‌های جدید می‌اندازند نشان می‌دهند که به کوچک‌ترین تغییری در مبلمان شهری اهمیت می‌دهند.

ایستگاه‌های جدید علاوه بر زیبایی ظاهری، روشنایی قابل‌توجهی نیز در ساعات پایانی روز دارند که برخی شهروندان را از لذت مطالعه در دقایق  انتظار بی‌بهره نمی‌گذارند. به هر حال چنانچه این ایستگاه‌های زیبا به علاوه اتوبوس‌های زیباتر کم‌کم در تمام شهر مشاهده شوند رضایت شهروندان دوچندان خواهد شد.

در پایان نباید فراموش کرد حفظ این زیبایی فقط متوجه مسئولان نیست و خود شهروندان بزرگ‌ترین سهم را برای جلوگیری از تخریب آنها خواهند داشت.

سرقت شنی

شاید در نگاه نخست شن و ماسه‌هایی که در خیابان برای روز‌های برفی و بارانی کنار گذاشته شده‌اند کمترین انگیزه را برای سرقت در وجود سارقان زنده کند. اما واقعیت این است که هر سال با آمدن کیسه‌های شن به کنار خیابان، ‌میل به سرقت آنها هم در دل برخی از افراد زنده می‌شود.

این در حالی است که سارقان شنی از این شن‌ها برای باغچه خانه‌شان استفاده می‌کنند و برخی  به‌طور خودسرانه اینگونه تشخیص می‌دهند که بهتر است از این اموال عمومی استفاده شخصی کرده و آنها را برای جلوگیری از یخ‌زدگی حیاط خانه یا جلوی در استفاده کنند.

بهتر است در این مورد، هم ماموران نظارت بیشتری داشته باشند و هم شهروندان با مشاهده صحنه سرقت کیسه‌های شن با گزارش به ماموران از این اقدام جلوگیری کنند. البته شهرداری کیسه‌هایی را هم ویژه استفاده شخصی شهروندان در منازل تهیه کرده است اما متاسفانه سارقان به اصطلاح، ریز و درشت را با هم می‌برند.

تنهایی پمپ‌بنزین

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر نسبت به تعطیلی طولانی مدت پمپ‌بنزین خیابان شهید باهنر انتقاد کرده‌اند. به گفته این شهروندان بیشتر از یک ماه است که این پمپ‌بنزین تعطیل شده و هیچ خبری از زمان بازگشایی آن نیست.

این در حالی است که در خیابان شهید باهنر از محدوده تجریش تا پارک نیاوران فقط همین پمپ‌بنزین وجود دارد و با توجه به مسافت زیاد، رانندگان برای تامین سوخت دچار مشکل می‌شوند.

این در حالی است که بار تعطیلی پمپ‌بنزین فوق بر دوش نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین که در انتهای پارک نیاوران قرار دارد تحمیل شده است. این در شرایطی است که تجهیزات این پمپ‌بنزین و تعداد پمپ‌های آن پاسخگوی نیاز‌ها نیست و همواره صفی طولانی از خودرو‌ها مقابل آن تشکیل می‌شود.

کد خبر 97793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز