شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

این روز‌ها آلودگی صوتی و آلودگی هوا طی رقابتی سخت سعی دارند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند

شاید به همین دلیل باشد که برخی شهروندان برای خرید منزلی در نقاط ساکت و پاکیزه شهر مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند. با وجود این اگر یک بساز‌بفروش بی‌ملاحظه برای کوبیدن خانه‌ای در همسایگی آنها وارد عمل شود،

تمام رشته‌های فرد را  برای داشتن سکوت و آرامش پنبه می‌کند،زیرا بساز‌بفروش‌ یاد شده کار ساختمانی را پیش از ساعت 8 آغاز می‌کند و در عین تعجب همسایه‌ها تا بعد از ساعت 11 و حتی 12 شب ادامه می‌دهد.

در طول روز نیز می‌توان شاهد رفت و آمد  و سر  و صدای خودرو‌های سنگینی بود که حضور آنها در ساعت‌های غیرمجاز بر گرد شدن چشم‌های اهالی محل می‌افزاید. اما خانم‌های خانه نیز در طومار نام شاکی‌ها جایگاه خاصی دارند.

آنها از اینکه هر روز باید مدت زیادی را به گرد‌گیری منزل بپردازند شاکی‌اند، زیرا پا به پای کارگران باید به کار خاکبرداری از منزل مشغول باشند؛ با این تفاوت که کارگر‌ها از ساختمان کوبیده شده خاکبرداری می‌کنند و خانم‌های خانه‌دار از سطح اثاثیه منزل. به هر حال تمام این مشکلات با توجیه این گروه از بساز‌بفروش‌ها قابل حل است.

برای نمونه ساعات کار آنها و خودرو‌های سنگین محدو‌ده‌ای مشخص دارد. برای پخش نشدن گرد و غبار نیز باید کارگر‌ها روی محل را آب‌پاشی کنند. این کار‌ها توسط بساز‌بفروش‌های با انصاف و کارگر‌های آنها هر روز انجام می‌شود.

تلفن همراه خاموش

گاهی نبود فرهنگ استفاده صحیح از گوشی تلفن همراه به قدری برجسته می‌شود که قربانیان برخورد با فرد بی‌ملاحظه، آرزو می‌کنند کاش داخل بروشور استفاده از این وسیله، قدری هم در رابطه با فرهنگ استفاده از آن، توضیحاتی درج می‌شد. برای نمونه روشن بودن گوشی در کلاس‌های گوناگون و بلند صحبت کردن با گوشی در اماکن عمومی از جمله شایع‌ترین حرکت‌های افراد بی‌ملاحظه است.
 
کیفیت ظروف یکبار مصرف

با توجه به اینکه در ایام محرم به سر می‌بریم، تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها وشهروندان در این ایام اقدام به پخش نذورات می‌کنند. این در حالی است که معمولا از ظروف یکبار مصرف برای پخش نذورات استفاده می‌شود.

با وجود این در برخی موارد کیفیت پایین ظروف یکبار مصرف موجب می‌شود که ظرف به راحتی شکسته یا سوراخ شود و محتویات آن بیرون بریزد.

به همین دلیل هم به تولیدکنندگان توصیه می‌شود کیفیت محصولات خود را افزایش دهند و هم به شهروندان پیشنهاد می‌شود، ظروف یکبار مصرف با کیفیت بالاتر را خریداری کنند تا به دلیل کیفیت پایین، نذورات آنها از بین نرود.

گفتنی است در برخی موارد هم برای نوشیدنی‌های نذری مانند شیر داغ از لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می‌شود که بهتر است لیوان‌های کاغذی جایگزین آن شود.

میوه‌فروشی از نوع بزرگراهی

این روز‌ها علاوه بر بوتیک‌های بزرگراهی، شاهد میوه‌فروشی‌هایی هستیم که در حاشیه بزرگراه‌ها مستقر شده‌اند. این میوه‌فروشی‌های سیار در حاشیه بزرگراه‌ها و بیشتر در ساعات پایانی شب به راه می‌افتند و برای جلب توجه مشتریان هم یک یا 2 نفر در حالی که چند میوه به دست دارند چند متر قبل از وانت مملو  از میوه در حاشیه بزرگراه می‌ایستند.

این در حالی است که این اقدام می‌تواند موجب تصادف و سوانح ناگوار شود. از آنجایی که خودرو‌ها در بزرگراه برای خرید میوه از این وانت‌ها توقف می‌کنند، احتمال برخورد سایر خودرو‌ها با آنها وجود دارد.

از سوی دیگر هم برخی از رانندگان برای دیدن محتویات بار این میوه‌فروشی‌های سیار از سرعت خود می‌کاهند که این اقدام هم خطرساز است. بهتر است در مورد این تخلف نظارت بیشتری وجود داشته باشد تا ریسک خطرات ناشی از آن کاهش یابد.

کد خبر 97703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز