چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

هر قدر این اواخر، ایستگا‌های اتوبوس نو نوار شده‌اند در مقابل، همان طور که در تصویری که آرش زاد برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید این ایستگاه‌های تلفن فرسوده شده‌اند.

برخی از آنها به قدری زنگ زده و زهوار در رفته است که چنانچه 2 دقیقه از آنها استفاده کنی ممکن است مجبورت کنند بعد از آن، یک راست سراغ خشکشویی بروی. با اینکه برخی باجه‌ها زود به زود رنگ آمیزی و رفع ایراد می‌شود اما به گواه تماس‌های شهروندان برخی باجه‌های تلفن عموی نیز بسیار فرسوده‌اند.

مشکل دیگر باجه‌های تلفن خرابی تعدادی از آنهاست که گاهی تا چندین هفته طول می‌کشد. از سوی دیگر تعدادی از باجه‌ها نیز کارت‌های سالم را ناسالم تشخیص می‌دهند و در عمل خارج از سرویس هستند. به فرض رفع شدن این کاستی‌ها، چنانچه فاصله هر یک از این باجه‌ها از یکدیگر کمتر هم باشد،‌ شهروندان رضایت بیشتری از استفاده از باجه‌های تلفن عمومی خواهند داشت.

درپوش‌های  آدمخوار

چندی پیش مطلبی با عنوان « لبخند خطرناک» در این ستون چاپ کردیم که به وضعیت درپوش‌های فلزی شکسته و معیوب خیابان‌های شهر می‌پرداخت. تعدادی از این درپوش‌ها مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید با لبخند که چه عرض کنیم، با یک نیشخند تمام عیار منتظر بلعیدن پای رهگذران هستند؛

به طوری که چنانچه پای کسی هم در آنها گیر کند گاهی به این راحتی‌ها در نمی‌آید. اما این اواخر برخی درپوش‌های فلزی، لبخند را رها کرده و دهانشان به طور کامل برای بلعیدن شهروندان باز است. درپوش‌های یاد شده به طور کامل شکسته‌ شده‌اند و از آنجا که عمق قابل توجهی نیز دارند هر لحظه ممکن است رهگذری را در خود جای دهند.

از سوی دیگر موتورسوار‌ها و جلوبندی برخی خودرو‌ها نیز از دیگر قربانی‌های این درپوش‌ها محسوب می‌شوند. البته یک تماس کوتاه با شماره 137 این مشکل را برطرف می‌کند.

اطلاع رسانی مشکلات فنی

در سال‌های اخیر استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری در بین مردم فراگیر شده است و درصد قابل توجهی از مردم از این نوع تلفن های همراه استفاده می‌کنند. این در حالی است که این سیستم مشکلاتی دارد که در برخی موارد به طور جدی کاربران را دچار دردسر می‌کند. برای مثال از آنجایی که این نوع تلفن های همراه به شارژ اعتبار نیاز دارند، باید هر از چندگاهی برای آنها اعتبار خریداری کرد.

این در حالی است که برخی روز‌ها امکان ارتباط با مرکز برای شارژ تلفن همراه اعتباری وجود ندارد و مشترکانی که اعتبار آنها به پایان رسیده، واقعا دچار دردسر می‌شوند. خوب است در صورتی که نقص‌های فنی قابل پیش‌بینی در سیستم وجود دارد، این موضوع از طریق پیامک به اطلاع کاربران برسد تا آنها به نوعی اقدام کنند که در زمان خرابی سیستم دچار مشکل نشوند.

کارواش خودرو‌ها

برخی از افراد بر این باورند که در فصل پاییز و زمستان با توجه به بارندگی‌ها، به کارواش بردن خودرو‌ها امری بی‌مورد است که تنها هزینه‌ای اضافی به رانندگان تحمیل می‌کند. این در حالی است که شست و شوی خودرو‌ها بنا به دلایل گوناگون نباید تابع زمان خاصی باشد.

برای مثال برخی آلودگی‌ها و گرد و غبار موجود در هوا و از سوی دیگر فضولات پرندگان موجب آسیب رساندن به رنگ خودرو می‌شود و هرچه میزان کثیفی خودرو بیشتر باشد، فرسایش رنگ بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر زیر‌شویی خودرو‌ها به خصوص در فصل بارندگی‌ها اهمیت زیادی داشته و مانع از فرسودگی زیر خودرو بر اثر باقی ماندن آثار گل و لای می‌‌شود. این در حالی است که تردد خودرو‌های کثیف در خیابان‌های شهر هم چهره شهر را زشت می‌کند. بهتر است شهروندان در مورد رسیدگی به ظاهر خودرو‌ها و تمیز نگهداشتن آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 97532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز