گروه بورس: سهام ایران خودرو در بانک پارسیان برای فروش در آینده نزدیک عرضه می‌شود

علی مهری، معاون اقتصادی ایران خودرو در گفت‌وگو با همشهری، با تکذیب خبر لغو واگذاری سهام بانک پارسیان تاکید کرد: 32 درصد سهام بانک پارسیان به 18‌شرکت گروه ایران‌خودرو تعلق دارد که موافقت سازمان بورس برای تجمیع کدهای سهام و عرضه بلوکی نیز اخذ شده و با توجه به قیمت تمام شده پایین این سهام برای ایران خودرو پیش‌بینی می‌شود با عرضه بلوک این سهام، سود قابل توجهی برای سهامداران شناسایی شود.

به گفته او،  موانع اجرایی در فروش سهام بانک پارسیان رفع شده و بانک صنعت و معدن برای آزاد‌سازی‌ سهام در وثیقه،  اعلام آمادگی کرده است. او گفت: مذاکرات با چند گروه خریدار انجام شده و به توافق‌هایی نیز دست یافته‌ایم، پیش‌بینی می‌شود رقابت جالبی برای خرید سهام بانک پارسیان شکل گیرد.

مهری ادامه داد: عرضه سهام بانک پارسیان یکی از مهم‌ترین راهکارهای اصلاح ساختار مالی ایران خودرو است. واگذاری برخی شرکت‌ها و ادغام شرکت‌هایی که فعالیت‌های موازی یا مشابه دارند، از دیگر راهکار‌های تحقق این امر است.

معاون اقتصادی ایران خودرو افزود: ادغام شرکت‌های آپکو و سیتکو در دست اجراست که در دی ماه نهایی می‌شود و ادغام 2 شرکت لیزینگ هم تا پایان سال انجام خواهد شد.

مهری تاکید کرد: شرکت‌هایی که بورسی هستند، از طریق بورس و شرکت‌های غیربورسی از طریق شرکت فرابورس و همچنین انتشار مزایده در جراید و رسانه‌ها و نیز مذاکره با گروه‌های خریداران، راهکارهای دیگری است که برای فروش این شرکت‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 97708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز