شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه بورس: به‌دنبال نزول پیاپی شاخص‌های بازار سهام، مدیرعامل بورس تهران به سهامداران توصیه کرد:

 تحت‌تأثیر جو روانی قرار نگیرند.

به گزارش همشهری، این روزها چشم سهامداران به تابلوی بورس خیره شده؛ چون قیمت سهام شرکت‌ها در شیب نزولی قرار گرفته و نزدیک به 2 ماه است شاخص بورس تهران بیش از 1300 واحد سقوط کرده است؛ میزان بازدهی بازار سهام نیز برای نخستین بار از ابتدای سال تاکنون منفی شده است.

بازده بورس تهران ابتدای پاییز امسال به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته بود و حتی به 56 درصد نیز رسیده بود اما یکباره با وقوع رویداد‌های جدید سیاسی – اقتصادی، توفان‌های جدیدی در بازار آغاز شد و قیمت سهام شرکت‌ها با افت مواجه شدند و بازده بازار سهام نیز در نهایت منفی شد.

در چنین شرایطی جو روانی بازار حتی سهام با ارزش را نیز به کام خود می‌کشد و عقل و تدبیر جای خود را به هیجان می‌دهد. به‌طور مثال قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها نیز که به‌لحاظ آمار و ارقام شرایط مساعد سودآوری را دارند نیز در حال نزول است و این موضوع حکایت از آن دارد که بورس تهران اسیر هیجان شده است.

در چنین شرایطی حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل بورس تهران ضمن طبیعی دانستن روال معاملات بورس تهران به سهامداران توصیه کرد: تحت‌تأثیر جو روانی بازار قرار نگیرند.
وی در این باره گفت: سهامداران باید دقت کنند که با علم و آگاهی به خرید و فروش سهام بپردازند و تحت‌تأثیر مسائل پیرامونی و هیجان قرار نگیرند.

قالیباف‌اصل  افزود: بازار سهام روال طبیعی خود را دنبال می‌کند و مبنای معاملات بورس عرضه و تقاضاست بر همین اساس ما دخالتی در بازار نخواهیم داشت.

کد خبر 97709

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز