گروه اجتماعی: نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان خواسته است در مراسم عزاداری، هیأت‌های مذهبی ضمن همکاری با پلیس و پرهیز از قمه‌زنی، از نمادهای غیراسلامی استفاده نکنند

در اطلاعیه نیروی انتظامی آمده است: این نیرو تمامی تلاش و مساعی خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری سالار شهیدان به‌کاربسته و در این راستا همگام با امت حزب‌الله ضمن شرکت در عزاداری ایام محرم تلاش خواهد کرد با ایجاد امنیت و آرامش هرچه بیشتر و با رعایت اصالت و ارزش‌های اسلامی، فضای مناسبی را برای عزاداران عزیز فراهم کند و اجازه نخواهد داد خللی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم به‌وجود‌ آید که در این راستا انتظار دارد با رعایت نکات زیر مردم عزیز و هیأت‌های عزاداری به برقراری نظم و شکوه مراسم کمک کنند.

سرهنگ مهدی یارندی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان تهران، نیز با اشاره به اینکه برخی افراد در ایام عزاداری از شیوه‌های نامتعارف از جمله علامت‌کشی، قمه‌زنی و حمل تمثال‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) استفاده می‌کنند، گفت: به‌منظور پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، با استفاده از 18 هزار پلیس‌یار محرم از انجام اینگونه اعمال جلوگیری و طبق ضوابط با مرتکبان آن برخورد قانونی خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران از مسئولان هیئت‌های عزاداری و همچنین شهروندان درخواست کرد، موارد زیر را به هنگام عزاداری مدنظر قرار دهند:

1- قبل از حرکت دسته جات در خیابان‌ها به‌منظور جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و راهبندان‌، حتماً برنامه مراسم هیئت خود و مسیرهای حرکت دسته‌جات را به کلانتری و راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

2- پرهیز از سر و صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می‌شود.

3- پرهیز از قمه‌زنی و استفاده از زنجیر تیغ‌دار.

4- پرهیز از توزیع نذورات در معابر اصلی خصوصاً تقاطع‌ها و میادین پرتردد.

5- عدم‌استفاده از نمادهای غیراسلامی مثل آلات غیرمتعارف موسیقی مانند ارگ یا استفاده از اشعار و تصاویری از معصومان(ع) که موجب وهن می‌شود.

6- همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از سد معبر و ایجاد ترافیک و راهبندان.

7- ضرورت رعایت ظواهر و شئونات اسلامی به‌خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به‌منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم.

8- اعلام موارد مشکوک یا ضرورت‌های پلیسی به 110 و عوامل انتظامی.

کد خبر 97594

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز