همشهری آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم چهلمین روز درگذشت استاد حسین صبحدل، مؤذن و پیشکسوت قرآنی کشورمان فردا، 26 آذرماه، در مسجد قبا برگزار می‌شود

 «علی صبحدل» فرزند مرحوم استاد «حسین صبحدل» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این خبر گفت: این مراسم با حضور جامعه قرآنی کشور و عموم مردم دوستدار این استاد قرآنی فردا، 26 آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت دو ساعت در مسجد قبا برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسجد قبا در خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، خیابان قبا واقع است. همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین شریعتی، امام جماعت مسجد قبا به ارائه سخن می‌پردازد.

یادآور می‌شود، «حسین صبحدل» سال 1310 در تهران به دنیا آمد و سیزدهم آبان‌ماه سال جاری،‌ در سن 78 سالگی دارفانی را وداع گفت.

مقام معظم رهبری، اذان صبحدل را «اذان انقلاب» نامیده است و قدمت اذان صبحدل به سه دهه می‌رسد و یکی از افرادی است که در زمینه تولید برنامه‌ها و میان برنامه‌های معارفی و مذهبی تلاش بسیاری انجام داده است.

سرود «خمینی ای امام»، «راه امام در کلام امام»، «بانگ توحید»، «طلایه‌داران انقلاب»، «حماسه رزمندگان»، «ماه محرم» و مناجات‌های رادیو و دعای هنگام تحویل سال و بیش از هزار و 300 اثر رادیویی دیگر، گویای زندگی استاد صبحدل است.

استاد صبحدل که بسیاری از مردم ایران اسلامی با صدای گرم و ملکوتی او به عنوان موذن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آشنا هستند، بنا بر اذعان بسیاری از همراهان و افرادی که او را از نزدیک می‌شناسند، یکی از پیرغلامان واقعی مکتب اباعبدالله الحسین (ع)، یک انسان پایبند به چارچوب عملی آرمان‌گرایی دینی و یک خادم بزرگوار و پرتلاش در آستان نورانی قرآن کریم بود. 

کد خبر 97567

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز