سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت عنوان کرد: ایران چهارمین کشور بلاخیز در منطقه و یکی از 10 کشور بلاخیز جهان است که 30 حادثه طبیعی در آن اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا مرضیه وحیددستجردی سه‌شنبه 24 آذر در افتتاحیه چهارمین کنگره پزشکی بین‌المللی بهداشت،‌ درمان و مدیریت حوادث و بلایا با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی برحوادث و بلایا و خدمات بهداشت و درمان و پیشگیری از حوادث و بلایا همیشه پیشتاز بوده است، گفت: بسیج جامعه پزشکی تلاشهای زیادی کرده و سلامت و تندرستی مردم کشور مدیون تلاش بسیج بوده است.

وی با بیان اینکه بسیجیان با حضور در مناطق محروم و ویزیت بیماران نقش ارزنده‌ای داشته‌اند، اظهار کرد: بسیج جزو ارگان‌هایی بوده که نقش اول را در واکسیناسیون عمومی داشته است.

دستجردی با بیان اینکه خوشبختانه در پیشگیری از حوادث طبیعی پیش قدم هستیم، گفت: این سمینار موجب می‌شود خودمان را در برابر بحران‌ها آماده کرده و نیروهای متناسب با اولویت‌هایی که ممکن است در حوادث و بلایای طبیعی اتفاق بیفتد را تربیت کنیم.

وی وزارت بهداشت را متولی سلامت مردم در کشور دانست و افزود: در حوادث غیرمترقبه دو عامل سلامت و امنیت مهمترین عواملی هستند که باید توجه شود. اما مدیریت بحران در حوادث و بلایای طبیعی اهمیتش به اندازه سلامت و امنیت مردم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مواقع بحرانی باید با هماهنگی عمل کنیم، گفت: در حادثه زلزله بم کارهای فراوانی و خدمت رسانی خوبی انجام شد اما یکسری مشکلات در خدمت رسانی وجود داشت که با استفاده از تجربیات زلزله بم توانستیم در زلزله لرستان با کمترین عارضه و مشکل روبرو شویم.

دستجردی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی و همه دستگاه‌های همکار و ذیربط فعالیت‌های خوبی در خصوص پیشگیری از حوادث و بلایا و خدمت رسانی داشته‌اند، یادآور شد: با انجام مانورهای نظامی، میدانی و علمی می‌توانیم آمادگی لازم برای بحران‌ها به وجود آوریم.

وی کشور ایران را کشور ژئوپلتیک دانست و گفت: به این علت ممکن است حوادثی چون جنگ و ترور اتفاق افتد که پدافند غیرعامل نقش خوبی دارد و باید در تمام نقاط کشور و با استفاده از دستگاه‌های مختلف از پدافند غیرعامل استفاده شود.

کد خبر 97462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز