همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در راس هیاتی به ایران سفر کرده است با مقام معظم رهبری دیدار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین و گروههای مقاومت از جمله حماس، تأکید کردند: تنها راه نجات فلسطین، مقاومت و ایستادگی، و توکل به خدا، در کنار عمل و اقدام است.

ایشان آینده قضیه فلسطین را با وجود همه سختی‌ها و ظلم‌ها و جنایتهایی که بر ضد مردم این سرزمین می‌شود، روشن و امیدبخش  دانستند و افزودند: این وعده تخلف ناپذیر خداوند است که پیروزی و نصرت الهی متعلق به کسانی است که به خدا اعتقاد دارند و در راه او جهاد می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دو وجه حوادث فلسطین، این حوادث را از بزرگترین حوادث تاریخ خواندند و خاطرنشان کردند: یک وجه این حوادث ایستادگی مردم غزه در مقابل سخت‌ترین فشارها است و وجه دیگر آن، خیانت برخی اعراب بظاهر مسلمان در قبال مردم فلسطین است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایستادگی رهبران حماس در مقابل فشارها، تهدیدها، و بازیهای سیاسی، بسیار ارزشمند است افزودند: جمهوری اسلامی ایران، مسئله فلسطین را مسئله خود، و حمایت از آن را وظیفه شرعی و اسلامی می‌داند.

ایشان با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان برای سوق دادن ایران به سوی موضع بی‌تفاوتی در قبال فلسطین خاطرنشان کردند: دشمنان از همه راه‌ها وارد شدند اما سرشان به سنگ خورد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: یکی از علل اصلی دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران، موضوع فلسطین است و اگر ایران در قضیه فلسطین کوتاه می‌آمد، بسیاری از این دشمنی‌ها کم می‌شد ولی ما در این قضیه ایستاده‌ایم و کوتاه نخواهیم آمد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حمایت ملت ایران از موضوع فلسطین خاطرنشان کردند: اینکه ملت ایران، حمایت از موضوع فلسطین را از عمق جان باور دارد، به برکت امام خمینی (ره) است که این موضوع را به درستی تا عمق جان‌ها و ایمان‌های مردم ایران نفوذ داد.

ایشان با تأکید بر اینکه اگر قضیه فلسطین به درستی حل شود، بسیاری از مشکلات امت اسلامی حل خواهد شد، به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اشاره کردند و افزودند: اگر رژیم صهیونیستی جنگ دیگری را علیه مردم غزه شروع کند، این بار تو‌دهنی سخت تر و شکست سنگین‌تری خواهد خورد و بیشتر از شکست  قبلی، در جهان رسوا خواهد شد.

در این دیدار آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از مواضع شجاعانه رهبر انقلاب اسلامی، و ملت و دولت ایران در حمایت از مردم فلسطین، گزارشی از آخرین وضعیت غزه و کرانه باختری رود اردن ارائه کرد و گفت: مقاومت، انتخاب استراتژیک حماس، گروههای مقاومت، و مردم فلسطین است، و به هیچ وجه در مقابل فشارهای سیاسی و نظامی تسلیم نخواهیم شد.

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی اگر مرتکب اشتباه شود و جنگ دیگری را آغاز کند، این بار متحمل شکست سخت‌تری خواهد شد زیرا مردم مؤمن غزه با وجود همه فشارها، اکنون روحیه و توان ایستادگی بالاتری نسبت به جنگ 22 روزه دارند.

کد خبر 97441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز